بازی فوتبال منچستریونایتد - چلسی/ شیاطین سرخ به دنبال اولین برد خانگی

تیم‌های فوتبال منچستر یونایتد و چلسی در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم منچستر یونایتد امشب (شنبه) از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اولدترافورد میزبان آبی‌پوشان چلسی خواهد بود.

منچستریونایتد در شرایطی کاملا ایده آل وارد میدان خواهد شد، آن‌ها سه شنبه گذشته موفق شدند در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم قدرتمند پاری‌سن‌ژرمن را در پاریس شکست دهند و پیش از آن هم برابر نیوکاسل به پیروزی رسیده بود.

گرچه سرخپوشان منچستر در این فصل از ۶ بازی آخر خود در همه رقابت‌ها در ۵ بازی به پیروزی رسیده اند، اما هنوز در اولدترافورد طعم پیروزی را نچشیده‌اند. آخرین باری که این تیم در خانه به پیروزی دست یافته برابر تیم اتریشی لاسک در اوایل ماه آگوست بود. حالا اوله گونار سولشر سرمربی نروژی این تیم به دنبال کسب اولین پیروزی در اولدترافورد است.

سولشر پس از اینکه تیمش در بازی خارج از خانه برابر پاری سن ژرمن پیروزی ارزشمندی را به دست آورد، گفت تیمش به دوران خوب خود بازگشته است. نباید از یاد ببریم از دورانی که منچستر یونایتد در ۱۴ بازی بدون شکست باقی ماند، مدت زیادی نگذشته است.

در سوی دیگر میدان تیمی قرار دارد که در بیست و یک بازی خارج از خانه خود تحت هدایت فرانک لمپارد فقط یک بار موفق شده است دروازه خود را بسته نگه دارد. اشتباهات خط دفاعی چلسی در این فصل زیاد بوده و به پاشنه آشیل این تبدیل شده است. چلسی در این فصل ۵ اشتباه منجر به گل مرتکب شده است که بیشترین اشتباه در میان سایر تیم‌های لیگ برتری بوده است. در حالی که لیورپول و اورتون روی هم رفته مرتکب ۵ اشتباه منجر به گل شده اند.

اگرچه چلسی فصل گذشته در نیمه نهایی جام حذفی موفق شد یونایتد‌ها را شکست دهد، اما شیاطین سرخ در چهار دیدار دیگر (از جمله سه بار در استمفوردبریج) این تیم را شکست داده است. منچستریونایتد فصل گذشته در لیگ برتر در هر ۲ بازی رفت و برگشت برابر چلسی به پیروزی رسید.

پیروزی اخیر منچستریونایتد برابر پاری سن ژرمن بیشتر از آن که مربوط به بخت و اقبال باشد، محصول طرح و نقشه بود، سولشر شخصیتی پیروزی خواه در بازی‌های بزرگ دارد. او ماه مارس سال ۲۰۱۹ نیز برابر این تیم پاریسی به پیروزی رسید و با همان پیروزی جایگاه خود را در نیمکت یونایتد‌ها تثبیت کرد.

پیش بینی می‌شود سولشر با همان طرح و نقشه روز شنبه برابر چلسی تیمش را روانه میدان کند، تاکتیکی که بیشتر بر ضد حملات متکی است.

منچستریونایتد پیش از پاری سن ژرمن برابر نیوکاسل به پیروزی دست یافته بود. این پیروزی‌ها در شرایط و زمان بسیار حساسی برای سولشر به دست آمد، زیرا او به دنبال شروع نامطمئن فصل، تحت فشار قرار داشت به خصوص این که در بازی اول در اولدترافورد برابر کریستال پالاس تن به شکست داد و تاتنهام نیز آن‌ها را ۶ بر یک درهم کوبید. سولسشر، اما به دنبال آن است که پیروزی‌های ارزشمند برابر نیوکاسل و پاری سن ژرمن را با پیروزی برابر چلسی تداوم بخشد.

بازی فوتبال منچستریونایتد- چلسی/ شیاطین سرخ به دنبال اولین برد خانگی////

آبی‌های لندن مانند منچستریونایتد فصل گذشته در پایان فصل در جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره قرار گرفتند و حالا پس از هزینه بسیار زیاد در فصل تابستان و خرید چند بازیکن بزرگ امیدوار هستند که امسال برای کسب جام بجنگند، هرچند که تا به جای کار نتایج درخشانی کسب نکرده اند.

چلسی در شرایطی وارد اولدترافورد می‌شود که از ۵ بازی اول خود ۸ امتیاز کسب کرده و در رتبه هشتم جای گرفته و هفت پله بالاتر از منچستریونایتدی قرار دارد که از ۴ بازی ۶ امتیازی اندوخته است.

شاگردان لمپارد این فصل شروع متفاوتی داشته‌اند، آن‌ها برایتون و کریستال پالاس را شکست داده اند، در خانه برابر لیورپول شکست خوردند و برابر وست برومویچ و ساوتهمپتون به تساوی ۳-۳ دست یافته اند.چلسی در جام اتحادیه نیز به وسیله تاتنهام حذف شد و در لیگ قهرمانان روز سه شنبه برابر سویا در استمفوردبریج به تساوی بدون گل دست یافت.

این تیم در طول تابستان چند بازیکن ارزشمند خدمت گرفت، سران باشگاه با خرید اداورد مندی، تیاگو سیلوا، بن چیلول در فاز دفاعی و تیمو ورنر و کای هاورتز هم در فاز هجومی تیم خود را تقویت کرده اند.

در این میان به نظر می‌رسد چشم امید چلسی در این بازی به کای هاورتز باشد. این بازیکن ۲۱ ساله که از او به عنوان "پسر طلایی فوتبال آلمان" یاد می‌شود خیلی سریع‌تر از دیگران خود را با بازی در لیگ برتر وفق داده است. او در دیدار شنبه گذشته در تساوی ۳-۳ برابر ساوتهمپتون هر سه گل چلسی را به ثمر رساند. مسلما اگر این بازیکن به حال خود رها شود برای تیم میزبان دردسرساز خواهد شد.

مصدوم و محروم

تیم منچستریونایتد اریک بیلی بازیکن ساحل عاجی خود را به دلیل مصدومیت از ناحیه عضله پا ۳ تا ۴ هفته در اختیار نخواهد داشت. باید دید که آیا مگوایر، ادیسون کاوانی، گرینوود و جسه لینگارد برای این بازی آماده هستند یا خیر. ضمن این که آنتونی مارسیال هم به دلیل محرومیت، در این بازی غایب خواهد بود.

در تیم چلسی نیز به نظر می‌رسد ادوارد مندی، سنگربان تازه وارد آبی‌ها به جای کپا درون دروازه قرار بگیرد. او در سه بازی اول خود برای آبی‌های لندنی ۲ بار موفق به کلین شیت شده و لمپارد از او به عنوان دروازه بان شماره یک خود نام برده است. حکیم زیاش از مصدومیتی که داشت خلاص شده و می‌تواند اولین بازی خود را برای چلسی انجام دهد. بیلی گیلمور هافبک چلسی همچنان به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود، اما اسکات می‌تواند برای این تیم بازی کند.

لیورپول –شفیلدیونایتد ساعت ۲۲:۳۰

در دیگر بازی مهم امشب (شنبه) لیورپول در ورزشگاه آنفیلد برابر شفیلد یونایتد به میدان خواهد رفت.

لیورپول از تاریخ ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۷ در خانه شکست نخورده است، اما مدافع عنوان قهرمانی که فصل گذشته در فاصله ۷ هفته به پایان مسابقات قهرمانی خود را مسجل کرد، در این فصل صلابت و اقتدار فصل گذشته را ندارد.

این تیم در ۵ بازی اول یک بار طعم شکست را چشیده و یک بار هم مساوی کرده تا ۵ امتیاز از دست داده باشد. لیورپول در حال حاضر با ۱۰ امتیاز از ۵ بازی در رتبه سوم قرار دارد.

شفیلدیونایتد هم که فصل گذشته در بازگشت به لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کرد و فصل را با حضور در نیمه بالایی جدول به پایان رساند، در این فصل حال و روز خوبی ندارد. این تیم از ۵ بازی اخیر خود فقط یک امتیاز کسب کرده و فقط به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم آخر جدول (فولام) در جایگاه یکی به آخر قرار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.