کشف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در لامرد/کشف ۱۱۲ کیلو تریاک در نی‌ریز

مهم‌ترین حوادث دوم آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه دوم آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در لامرد

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در یک عملیات ضربتی در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان "لامرد" حین کنترل خودرو‌های عبوری، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۳۶۶ دستگاه انگشت نگار حضور و غیاب، ۹۰ جفت پوسته نگهدارنده وسیله برقی، ۳۸ عدد پوسته دستگاه انگشت نگار، ۱۰۰ عدد آدابتور و ۹۶۵ عدد شارژر موبایل خارجی قاچاق را کشف کنند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است از شهروندان خواست با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق موجب رکود تولید داخلی و کاهش سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش بیکاری می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف ۱۱۲ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۱۲ کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچی با پرتاب کیسه‌های مواد مخدر به بیرون از خودرو و با توجه به تاریکی هوا، متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران موفق شدند در پاکسازی از محل تردد خودرو، ۱۱ بسته مواد مخدر به میزان ۱۱۲ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری و توقیف خودرو ادامه دارد، تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

با دستگیری ۶ سارق پرده از راز ۲۹ فقره سرقت در داراب برداشته شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۶ سارق و کشف ۲۹ فقره سرقت طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در داراب و متواری شدن سارقان، موضوع شناسایی و دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، طی ۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۶ نفر سارق را شناسایی و آنان را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۹ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، سیم و کابل برق، موتورسیکلت و منزل اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از توقیف ۱۶۲ دستگاه وسائط نقلیه متخلف و فاقد پلاک طی ۲ ماه اخیر خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی گفت: در اجرای طرح برخورد با وسائط نقلیه متخلف، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تلاش‌های خستگی ناپذیر طی ۲ ماه اخیر، موفق شدند ۵۰ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱۲ دستگاه خودرو متخلف و فاقد پلاک را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

او با اشاره به اینکه اولویت پلیس در اجرای ارتقاء امنیت اجتماعی، ایجابی است، تصریح کرد: در این راستا کسی حق تخطی از قانون را ندارد و انتظار نیروی انتظامی از شهروندان رعایت مقررات است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه پیشگیری، کنترل، مهار و مقابله با جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی، از مهمترین ماموریت‌های پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است، اظهار داشت: در راستای برخورد با وسایل نقلیه متخلف و فاقد پلاک، نقش مشارکت‌های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی مردم، مهم و اثر گذار است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار