طرز تهیه یک اسپاگتی متفاوت و خوشمزه

در این مطلب قصد داریم روش تهیه یک اسپاگتی متفاوت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اسپاگتی یا همان در اصطلاح رایج ما ایرانی‌ها ماکارونی، همانطور که می‌دانید به عنوان یکی از غذا‌های محبوب ایتالیایی شناخته می‌شود که با سس گوشت و گوجه فرنگی و سبزیجات تهیه می‌شود. البته تمام مواد برای تهیه اسپاگتی می‌تواند بسته به انتخاب سرآشپز اضافه یا کم شود. غذای سالم و خوشمزه‌ای که می‌خواهیم دستور تهیه آن را در اختیارتان قرار دهیم، انتخاب موادش کاملا به سلیقه و انتخاب سرآشپز بستگی دارد و به خاطر مواد لازمش اسم بهاری را به خودش گرفته است. اسپاگتی بهاری از هیچ گوشتی در آن استفاده نشده و فقط با سبزیجات تهیه می‌شود. شما بسته به ذائقه‌تان می‌توانید برای تهیه اسپاگتی بهاری از مواد دیگری هم استفاده کنید.

مواد لازم

ماکارونی ۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی گیلاسی ۳۰۰ گرم
برگ ریحان خرد شده ۲۰ گرم
زیتون سیاه ۱۰۰ گرم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان پودری  ۱۰۰ گرم


بیشتربخوانید

طرز تهیه

یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. ماکارونی‌ها را همراه یک قاشق غذاخوری روغن داخل قابلمه ریخته و کمی هم بزنید تا به هم نچسبند. سپس صبر کنید تا بپزند. قبل از این که آبکش کنید یک لیوان از آب ماکارونی را بردارید.

گوجه فرنگی‌های گیلاسی را همراه برگ ریحان بشویید و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف و برگ ریحان را به صورت درشت خرد کنید.

حالا یک قابلمه بردارید. یک لیوان آب ماکارونی که برداشتید را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. ماکارونی، گوجه فرنگی و برگ ریحان را داخل قابلمه باهم مخلوط کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه مواد با هم بپزند. به مقدار نیاز نمک و فلفل هم اضافه کنید.

در آخر وقتی می‌خواستید مواد را از روی حرارت بردارید، زیتون‌ها و مقداری روغن زیتون و پنیر پارمزان را هم هم اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن تمام مواد اسپاگتی بهاری آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید.

چند نکته

اسپاگتی را باید در آب جوش کاملا بپزید، چون بقیه مراحل برای به خورد هم رفتن مزه‌هاست و به پخته شدن ماکارونی کمکی نمی‌کند.

اگر مایل باشید می‌توانید از سبزیجات دیگری مثل کلم بروکلی یا هر سبزیجات دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید اسپاگتی گوجه فرنگی و اسپاگتی قارچ را امتحان کنید، اما اگر وگان هستید، تهیه این اسپاگتی گیاهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مواد را آنقدر بپزید که گوجه فرنگی‌ها له نشوند.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
آشگزی ایرانی بهترین در دنیاست قدر بدانید.
Iran (Islamic Republic of)
Ala
۲۲:۵۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
اصلا خوشمزه نیست به نظرم درست نکنین چون من این غذا رو قبلاً تو یه رستوران خوردم و خودم هم درست کردم چون که زیتون سیاه و روغن زیتون داره تلخ میشه و با پنیر پارمزان ناهمگن هستن و بد میشه
آخرین اخبار