انجام ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به‌صورت سامانه‌ای

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: بالای ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گیرد.

انجام ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به‌صورت سامانه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تبریک فرارسیدن روز آمار و برنامه‌ریزی گفت: آمار و برنامه‌ریزی درست، صحیح و دقیق، امکانات موجود را در مسیر توسعه پایدار رهنمون خواهد کرد.

او گفت: هر سازمانی در راستای برنامه‌ریزی و نظم‌بخشی به بهبود ساختار و ارتقای بهره‌وری منابع، اهمیت بسزایی به آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام مبتنی بر روش‌های علمی می‌دهد.

صحاف افزود: بالای ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به‌صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گیرد؛ ۱۱ سامانه ثبت و ارائه خدمت وجود دارد و این سامانه‌ها و اقدامات آنها و نوع پوشش‌دهی افراد تحت پوشش شهرستان  مدام در حال ارزیابی است.

او گفت: ۷۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان، مستمری‌بگیر بوده و یا از خدمات غیرمستمری بهزیستی بهره‌مند هستند که با توجه به تعداد بالای این افراد، باید کمک به اقشار نیازمند تداوم داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت متمرکز مستمری‌ها،گفت: پرداخت‌های متمرکز در راستای شفاف‌سازی انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا با ثبت آمارها، مانع از هدر رفت منابع شویم.

او گفت: بانک اطلاعاتی افراد برای راه‌اندازی نیرو‌های داوطلب بهزیستی نیز در دست اجراست و این امر به منظور آینده‌نگری و برای بحران احتمالی آینده مراکز بهزیستی انجام می‌گیرد.

صحاف در خصوص وضعیت سلامت افراد در مراکز نگهداری بهزیستی نیز گفت: با توجه به اینکه قشر آسیب‌دیده جامعه در مراکز نگهداری سکونت دارند، سهمیه بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا برای ۷۵ درصد این کیس‌ها تهیه و تزریق شده و برای باقی افراد نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.