فعالیت ۲۰ هزار نفر در اردبیل به‌صورت همگانی در رشته بدنسازی

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل از فعالیت ۲۰ هزار نفر در اردبیل به‌صورت همگانی در رشته بدنسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزام طراحی، رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل گفت: ۲۰ هزار نفر در سطح استان اردبیل به‌صورت همگانی در رشته بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کنند.

او افزود: حدود هزار نفر از ورزشکاران استان اردبیل در رشته بدنسازی و پرورش انجام به‌صورت حرفه‌ای (مسابقه‌ای) فعالیت می‌کنند.

طراحی با بیان اینکه این هیئت در تمامی شهرستان‌های ۱۱ گانه استان اردبیل فعالیت می‌کند، تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد فعالان این رشته ورزشی در استان اردبیل آقا و حدود ۲۵درصد خانم هستند.
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل اظهار کرد: در دوران کرونا برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی انجام شده است.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ باشگاه خصوصی بدنسازی و پرورش اندام در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کند، ادامه داد: از این تعداد ۹۰ باشگاه متعلق به شهرستان اردبیل بوده و مابقی در سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

طراحی در رابطه با وضعیت اسپانسرینگ این رشته ورزشی در استان اردبیل افزود: نظر به اینکه استان اردبیل نسبت به کلان‌شهر‌ها از اقتصاد ضعیفی برخوردار است، اسپانسر برای هیئت ما تقریباً ناچیز و کم‌رنگ است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.