هتل‌های کرمانشاه در شرایط کرونایی به حمایت نیاز دارند

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه بابیان اینکه هتل‌های کرمانشاه در این شرایط کرونایی به حمایت نیاز دارند، گفت : اگر شرایط همینطور پیش برود، فاجعه در انتظار صنعت هتلداری کرمانشاه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس گل عنبر نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه بااشاره به زیان مالی بالای شیوع کرونا برای هتل‌های کرمانشاه، گفت : از اواخر پارسال که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، تا چند ماه بعد از آن فعالیت هتل‌های کرمانشاه همانند سایر مناطق کشور تقریبا متوقف بود.

او گفت : پس از اینکه در تابستان کمی بیماری فروکش کرد و حوزه گردشگری دوباره فعالیتش را از سر گرفت، شاهد رونقی در هتل‌های کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که ظرفیت برخی از هتل‌هایمان تا ۵۰ درصد هم پُر شد.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه افزود: با شدت گرفتن دوباره بیماری، وضعیت هتل‌ها باز هم به شکل چندماه قبل بازگشت و هم اکنون بین پنج تا ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌هایمان پُر است.

او افزود: معمولا همه با ساله با شروع فصل پاییز آمار اقامت مسافرین در هتل‌های کرمانشاه کم می‌شد و اکنون این شرایط بدتر هم شده و می‌توان گفت هتل‌هایمان در وضعیت خوبی قرار ندارند.

گل عنبر با بیان اینکه تاکنون هیچ بسته و مشوق حمایتی مناسبی برای هتل داران آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته نشده، ادامه داد: هرچند با ثبت نام در سامانه کارا تسهیلاتی همانند سایر مشاغل آسیب دیده به هتل داران پرداخت می‌شود، اما رقم این تسهیلات بسیار ناچیز است و دردی را دوا نمی‌کند، ضمن اینکه سود ۱۲ درصدی این تسهیلات برای هتل دارانی که اکنون هیچ درآمدی ندارند، باری است که روی دیگر مشکلات آن‌ها می‌افتد.

او افزود: هتل داری که در این شرایط هیچ درآمدی ندارد و از طرف دیگر هزینه‌هایشان همان هزینه‌های قبل است، چگونه و با چه درآمدی می‌تواند این تسهیلات را بازپرداخت کند.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه راه حل کمک به هتل داران در شرایط فعلی را پرداخت تسهیلاتی با رقم بالا، سود بسیار کم و تنفس چندماهه اعلام کرد و گفت: اگر وضعیت کنونی هتل‌های کرمانشاه همینطور ادامه پیدا کند و حمایتی از آن‌ها نشود، وارد رکود خطرناکی می‌شویم که می‌تواند فاجعه‌ای برای صنعت هتلداری ما باشد.

او ادامه داد: از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده هیچکدام از هتل‌های کرمانشاه دست به تعدیل نیروهایشان نزده‌اند، این درحالی است که در سایر استان‌های کشور این اتفاق افتاده، اما اگر وضعیت همینطور پیش برود، شاید هتل‌های ما نیز مجبور به انجام این کار شوند.

گل عنبر افزود: هرچند هیچکدام از هتلداران کرمانشاه علاقمند نیستند نیرو‌هایی که برای آن‌ها آموزش گذاشته‌اند و کار بلد شده‌اند را از دست بدهند، اما وقتی چاره‌ای نباشد، مجبورند تعدیل نیرو کنند.

او با بیان اینکه باید در این شرایط به سمت مسافرت‌های هوشمند برویم، گفت: البته در حال حاضر همه هتل‌های کرمانشاه دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت می‌کنند و مسافرین می‌توانند با اطمینان خاطر در آن‌ها اقامت داشته باشند، اما در مجموع باید دستورالعمل‌های مسافرت‌های هوشمند را در استان به منظور آسودگی خاطر مسافرین تدوین کنیم.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه بااشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ اقامت هتل‌ها در کشور، افزود: هرچند برخی از استان‌های کشور نرخ نامه جدید را اعمال کرده‌اند، اما در کرمانشاه هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته ایم که تا چند درصد نرخ اقامت را افزایش دهیم، لذا بزودی نشستی با مسئولین میراث فرهنگی استان خواهیم داشت تا در این رابطه تصمیم گیری کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار