واکنش‌ها به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی در کابل

حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب شهر کابل با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی مواجه شده و دولت افغانستان طالبان را مسئول اصلی این رویداد عنوان کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب شهر کابل با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی مواجه شده و دولت افغانستان طالبان را مسئول اصلی این رویداد عنوان کرده است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: علیرغم فیصله لویه جرگه مشورتی صلح و تایید رهایی ۶۱۰۰ تن از زندانیان طالبان و خواست مکرر مردم، دولت افغانستان و جامعه بین المللی برای ختم جنگ و خونریزی و اینکه طالبان به آتش بس دائمی تن دهند و از جنگ و خشونت دست بکشند، مردم ما هنوز هم شاهد خشونت و ادامه جنگ نامشروع آنان می‌باشند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز گفت: این حمله ضد بشری و خلاف موازین و ارزش‌های اسلامی و انسانی تروریستان بدصفت و جبون را با شدیدترین کلمات محکوم می‌کنیم. تروریستان بزدل و خداناباور، با حمله به کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه و مظلوم، نشان داده‌اند که به هیچ آئیین و اصولی پایبند نیستند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز ضمن تقبیح این حمله بیان داشت که از طرف‌های افغانستانی درگیر در جنگ می‌خواهد تا برای خاتمه دادن به مصائب و رنج و درد مردم افغانستان و تامین صلح پایدار در کشور دست از خشونت بردارند و تمام تلاش شان را برای کامیابی گفتگو‌های صلح به خرج دهند.

گفتنی است که نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز حمله دیروز به دانش آموزان را تقبیح کرده و از دو طرف خواسته به خشونت‌ها پایان دهند و بر صلح تمرکز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار