تولید۱۳هزار تن محصول گلخانه‌ای در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۳هزار تن انواع محصول سالانه از سطح ۶۵هکتار گلخانه استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان ۶۵ هکتار بوده و سالانه ۱۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای شامل گوجه، خیار، فلفل دلمه‌ای وآلوئورا برداشت و صادر می‌شود.

او با بیان اینکه سطح گلخانه‌ها با توجه به ظرفیت استان بسیار کم می‌باشد تصریح کرد: چهار میلیون شاخه گل رز در گلخانه‌های استان تولید و به بازار‌های داخلی و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

حسنی مقدم ادامه داد: گلخانه‌های لرستان به دلیل شیوع کرونا بیش از هفت میلیارد تومان متضرر شده اند و واحد‌های تولید گل رز استان چند ماه اخیر به دلیل ویروس منحوس کرونا با مشکل فروش مواجه هستند.

او در خصوص مزایای کشت گلخانه‌ای نسبت به فضای آزاد گفت: افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی مصرف آب، محصول سالم و اشتغالزایی بالا از نتایج این نوع کشاورزی است.

او ادامه داد: در فضای باز از هر هکتار گوجه فرنگی ۲۰ تا ۲۵ تن برداشت می‌شود که درمحیط گلخانه تا ۲۰ برابر یعنی ۵۰۰ تن در هکتار قابل افزایش می‌باشد و این درحالیست که نیاز آبی یک هکتار گلخانه نسبت به فضای باز یک سوم می‌باشد و با توجه به بحران کم آبی، حرکت به سمت این نوع کشت ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: به همین منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد که یکی ازپروژه‌های مهم و بنیادین وزارت خانه برای باغات به ویژه انار، زردآلو، سیب و مرکبات به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی، سرمازدگی و تگرگ احداث سایبان می‌باشد.

حسنی مقدم اظهار داشت: در همین راستا احداث سایبان برای شرکت فجر صفا شهرستان خرم آباد به مساحت ۲۵٠ هکتار در دست اقدام است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تکمیل وبهره برداری شود.

او تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های گلخانه‌ای استقبال می‌کند که در این راستا متقاضیان بایستی با مراجعه به سازمان و بازدید از زیرساخت شهرک‌های آماده کار اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.