اعمال ۱۳ محدودیت کرونایی در مناطق قرمز مازندران

۱۳ محدودیت کرونایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق قرمز مازندران اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علاوه بر محدودیت‌های کرونایی پیشین که شامل تعطیلی تالار‌های پذیرایی، تجمعات، استفاده اجباری از ماسک در مراکز اداری، مدارس، واحد‌های صنفی بوده، تعدادی محدودیت‌های جدید نیز به آن افزوده شد و شاهد تعطیلی تمامی واحد‌های گردشگری و تفریحی شامل پارک‌ها و مراکز تفریحی تا پایان هفته آینده در مناطق قرمز استان خواهیم بود.

او افزود: محدودیت اماکن شلوغ که منجر به افزایش تماس‌ها و انتقال ویروس کرونا می‌شود همچنان ادامه دارد.

دکتر موسوی گفت: آرایشگاه‌های زنانه و رشته‌های ورزشی که امکان انتشار ویروس کرونا را دارند هم در این مدت تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با درخواست از مردم استان مبنی بر اجتناب از برگزاری هرگونه تجمعات و مواردی از این قبیل خواستار به حداقل رساندن سفر‌های درون شهری و بازدید‌های خانوادگی شد و افزود: مردم باید بدانند که با حضورشان در تجمعات خانوادگی و فامیلی می‌توانند میزان انتشار و ابتلا به بیماری را گسترش دهند.

دکتر موسوی با اعلام این که وضعیت بیماری کرونا در استان در روز‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: تنها راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه آحاد جامعه است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده قدرت سرایت ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است با اینکه شاهد جهش در این ویروس نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از تفاوت‌های مهم بین آنفولانزا و کووید ۱۹ این است که احتمال انتقال آنفلوآنزا از افراد بدون علامت بسیار کم است درحالی که یکی از مشکلات بیماری کووید ۱۹، انتقال ویروس از طریق افراد بی علامت است که همه افراد باید مراقب سلامتی خودشان باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار