اعلام حالت اضطراری در اسپانیا در پی شیوع مجدد کرونا

نخست وزیر اسپانیا روز یکشنبه از برقراری حالت اضطراری بهداشتی به مدت شش ماه در کل خاک این کشور خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز اعلام کرد: اوضاعی که در آن قرار داریم وخیم است. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا (کووید-‏‏۱۹) ‏ در کشور از مرز یک میلیون نفر گذشته است و اکنون با موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹ (کووید-۱۹) مواجه شده ایم که ظاهرا غیرقابل کنترل است.

نخست وزیر اسپانیا در ادامه سخنرانی تلویزیونی خود گفت: در این شرایط حالت هشدار معادل حالت اضطراری بهداشتی در سراسر کشور برقرار می‌شود که موثرترین اقدام برای برعکس کردن منحنی فزاینده ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در کشور است.

او افزود حالت اضطراری و هشدار ابتدا طبق قانون اساسی کشور ۱۵ روز ادامه می‌یابد و بعد از نمایندگان می‌خواهد آن را تا اول ماه مه تمدید کنند. اگر حالت اضطراری تا ماه مه ادامه یابد در ادامه طول مدت آن شش ماه خواهد بود.

نخست وزیر اسپانیا درباره مقررات منع آمد و شد گفت: این حالت از ساعت ۲۳ شب تا شش صبح به اجرا گذاشته می‌شود. ممکن است در برخی مناطق ساعت اجرای آن یک ساعت جابجا شود. او توضیح داد که تنها مجمع الجزایر قناری در سواحل شمال غربی آفریقا به علت نرخ پایین ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در آن مشمول این مقررات منع آمد و شد و حالت اضطراری بهداشتی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار