عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

اولین قدم برای حرفه‌ای شدن فوتبالیست‌های ایرانی، مربوط به زمین فوتبال یا مسابقه نیست بلکه آن‌ها باید در نوع رفتار خود تجدیدنظر کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از اتفاقات مهم روز‌های اخیر، انتقال جنجالی محمد نادری از پرسپولیس به استقلال و تکرار سناریوی پاک کردن پست‌های اینستاگرامی است؛ اتفاقی که تبدیل به یک اپیدمی شده و هر بازیکنی در بدو ورود به تیم جدیدش، باید این کار را انجام دهد تا تعهد خودش را نشان دهد.

البته موضوع فقط محدود به محمد نادری یا فوتبالیست‌ها نیست. شجاع خلیل‌زاده هم هنگام حضور در الریان قطر، پست‌های مربوط به پرسپولیس را در صفحه‌های مجازی‌اش پاک کرد یا علیرضا منصوریان با فشار هواداران تراکتور این کار را انجام داد.

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

چند ماه قبل یحیی گل محمدی در زمان دلخوری از مدیران پرسپولیس و استعفا از هدایت سرخپوشان، تصاویر مربوط به پرسپولیس را پاک کرده بود.

در واقع اینطور برای فوتبالیست‌های ایرانی جا افتاده که برای هر دلخوری یا انتقال از تیمی به تیم دیگر، یک پیش شرط به نام پاک کردن تصاویر تیم قبلی وجود دارد. این رفتار محصول فوتبال اروپا نیست و یک عادت وارداتی هم محسوب نمی‌شود بلکه ساخته و پرداخته فوتبال ایرانی است که از زمان توسعه شبکه‌های اجتماعی، تبدیل به عادت بدی میان فوتبالیست‌ها شده است که ریشه آن را باید در خواسته‌های نابه‌جای برخی از هواداران جست و جو کرد؛ هوادارانی که منصوریان را مجاب به این کار کردند.


بیشتر بخوانید


* عادتی که ساخته و پرداخته فوتبال ایران است!

درباره بازیکنانی مانند نادری که از یک تیم پرطرفدار به تیم پرطرفدار دیگری منتقل شده، این عمل از روی اعلام حسن نیت و وفاداری به استقلال صورت گرفته است تا هواداران تیم آبی‌پوش بدانند او هیچ تعهدی به پرسپولیس ندارد. در نتیجه او تصاویر مربوط دوران حضورش در پرسپولیس را پاک کرده است در حالی که او می‌توانست به مرور زمان و با انجام بازی‌های باکیفیت در ترکیب استقلال این موضوع را در عمل ثابت کند.

این اتفاق را با فوتبالیست‌های خارجی مقایسه کنید که در تابستان سال جاری میان دو تیم رقیب جابجا شده‌اند. ویلیان، ستاره برزیلی چلسی که از مهره‌های تاثیرگذار این تیم بود، امسال راهی دیگر تیم لندنی یعنی آرسنال شد.

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

همچنین لوئیس سوارس برخلاف خواسته هواداران، از بارسلونا کنار گذاشته شد و به تیم رقیب یعنی اتلتیکومادرید رفت و در هفته‌های گذشته هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و هیچ نیازی به پاک کردن حافظه صفحه اجتماعی خود نداشته است.

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

تیاگو سیلوا، مدافع و کاپیتان پاری سن ژرمن هم بعد از موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا و حضور در دیدار پایانی، راهی چلسی شد و در هفته‌های گذشته هم عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداد، اما هیچ گاه مجبور به پاک کردن تصاویر مربوط به حضورش در تیم فرانسوی نشد.

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

این موضوع درباره ستاره‌هایی مانند رونالدو، زلاتان و نیمار هم صادق است. در واقع در دنیای امروزی، حذف تصویر بازیکنان با پیراهن تیم قبلی ساخته و پرداخته فوتبال ایران است و در کمتر مواردی چنین چیزی رویت شده است.

در واقع فوتبال ایران برای اینکه به سمت حرفه‌ای شدن گام بردارد، باید بیش از اینکه در زمین تمرین و مسابقه با تحولی مثبتی روبرو شود، در خارج از زمین اصلاحاتی را در نوع رفتار بازیکنان و مربیان انجام دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار