عدم تغییر محسوس محبوبیت ترامپ و بایدن در ۲ ماه اخیر

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان محبوبیت نامزد‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تابستان تاکنون تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر نتایج نظرسنجی مشترک «ای بی سی نیوز» و «ایپسوس» در آمریکا، محبوبیت دونالد ترامپ و رقیب دموکراتش، جو بایدن دستکم از تابستان تا کنون، تغییر محسوسی نکرده است.

بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت ترامپ به میزان قابل توجهی از بایدن کمتر است و بیش از نیمی از مردم آمریکا – از جمله بیش از نیمی از مردان (۵۳ درصد)، بیش از نیمی از آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال (۵۳ درصد) و بیش از نیمی از افراد مستقل (۵۷ درصد) - ترامپ را گزینه‌ای نامطلوب می‌دانند.

شاخص «عدم محبوبیت» رئیس جمهور در این نظرسنجی، منفی ۲۲ اعلام شدکه مشابه با رقم مربوط به قبل از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ است. میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی، حدود ۴۴ یا ۴۳ درصد است، یعنی همان رقمی که طی ماه‌های گذشته بود. البته این نامزد دموکرات، نقایصی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: شمار زیادی از مردان (۴۹ درصد)، افراد مستقل (۴۸ درصد) و سفیدپوستان آمریکایی (۵۳ درصد)، او را گزینه‌ای نامطلوب می‌دانند تا مطلوب.

از سوی دیگر، ترامپ همچنان گزینه‌ای نامحبوب است، اما هسته‌های اصلی پایگاه هواداران او، چندان به وی انتقادی ندارند. بر اساس نتایج نظرسنجی، کمتر از نیمی از سفیدپوستان آمریکایی (۴۸ درصد) و سفیدپوستانی که مدرک دانشگاهی ندارند (۳۸ درصد)، رویکردی منفی به رئیس جمهور دارند.

در خبری دیگر، ۱۳ خاخام جامعه یهودی آمریکا حمایت خود را از نامزدی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار