استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات کارون

استاندار خوزستان گفت: اولویت اول استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به منظور بررسی آخرین اقدامات آبفا و شهرداری در پروژه‌های اجرایی دفع فاضلاب و آب‌های سطحی پیش از بارش‌های احتمالی امسال از منطقه غرب اهواز بازدید کرد و گفت: اولویت اول استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است.

او با بیان اینکه مناطق کیانشهر، میدان پلیس، سه راه خرمشهر، کوی سیاحی، کوی مندلی، لشکر، نخلستان از جمله نقاطی است که پارسال با آب گرفتگی شدید مواجه شدند افزود: اکنون پروژه‌های موثری برای جلوگیری از جمع شدن آب‌های سطحی در دست اقدام است.

شریعتی افزود: در منطقه کوی علوی، کانالی برای دفع آب‌های سطحی به نام کانال ۶۸ متری وجود دارد که بیش از ۲۰ سال لایروبی نشده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده لایروبی این کانال نیز به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: همچنین پروژه خیابان امام رضا (ع) تکمیل شده و ظرف ۲ روز آینده به بهره برداری می‌رسد و خط لوله دفع آب‌های سطحی از منطقه گاومیش آباد نیز کار شده و پمپ آن خریداری و به زودی راه اندازی می‌شود و در منطقه درویشیه اقدامات خوبی در حال اجرا است و آب و فاضلاب استان در حال لایروبی خط فاضلاب این منطقه است و لایروبی کانال‌های روباز نیز با کمک شهرداری در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به تقویت پمپاژ مشکل آبرسانی به منطقه درویشیه بخصوص در شهرک نور  تصریح کرد: اکنون لوله گذاری خط اصلی اسلام آباد نیز به پایان رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات خط فرعی نیز توسط بخش خصوصی تامین و به زودی مشکل آبرسانی در این منطقه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.