نوسازی بیش از یک هزار کلاس درس در روستاهای کردستان

مدیرکل امور شورا‌های اسلامی و دهیاری‌های استانداری کردستان گفت: طی هفت سال با مشارکت خیران مدرسه ساز کشور و دولت یک هزار و ۱۸۷ کلاس درس روستا‌های این استان نوسازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ابراهیم شریف‌پور مدیرکل امور شورا‌های اسلامی و دهیاری‌های استانداری کردستان با بیان اینکه نوسازی و توسعه مدارس از سیاست‌های دولت در راستای کاهش نرخ مهاجرت از روستا‌ها به شهرهاست، گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید از توان خیرین و اعتبارات دولتی برای تحقق این امر مهم استفاده شده است.

او افزود: این تعداد کلاس درس در قالب ۲۸۴ مدرسه با ۲۹۶ هزار و ۵۵۹ متر مربع زیربنا احداث شده و برای اجرای آن ۶ هزار و ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل امور شورا‌های اسلامی و دهیاری‌های استانداری کردستان گفت: طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس کردستان حدود ۵۰ درصد از این اعتبار توسط خیران استان و کشور و ۵۰ درصد نیز از سوی دولت از محل اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس تامین شده است.

گفتنی است؛۳۰درصد فضاهای آموزشی این استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی هستند که از این تعداد ۱۸ درصد نیاز به تخریب و بازسازی و ۱۲ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند.

در سال تحصیلی جاری حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی شامل ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی جاری در دوره‌های مختلف مشغول به تحصیل و هستند، از این تعداد دانش آموز ۱۵۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که حدود ۴۵ هزار نفر آنها را دانش آموزان روستایی تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.