رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس:

منابع مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان تعیین شد

حاجی بابایی گفت:‌ ایرادات شورای نگهبان به قانون اعمال مدرک دوم فرهنگیان رفع و منابع مالی آن هم تعیین شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با خبر طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ماده‌ای اظهار کرد:‌ ایراد شورای نگهبان به تامین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان برطرف شد.

او تاکید کرد: بر اساس ماده ۳ طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش، این وزارتخانه مکلف به اعمال مدرک دوم فرهنگیان شد.

حاجی بابایی در تشریح ماده ۳، این طرح گفت:  وزارت امور اقتصادی موظف است، در اجرای ماده (۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی، مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۹۳/۱۲/۴، با اصلاحات و الحاقات بعدی، منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی مربوط وصول کند و پس از واریز به خزانه و درج در قالب ردیف مشخص در بودجه‌های سنواتی برابر موافقت نامه‌های مربوطه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تبصره این ماده گفت، براساس تبصره ماده ۳ این طرح نیز، وزارت آموزش و پرورش هم  مکلف است نسبت به اعمال مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند بدون رعایت سقف، اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس بیان کرد: بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش بینی شده در ردیف ۱۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تامین می‌شود و از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ قابل اجراست.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار