تکمیل خط انتقال فاضلاب اسکو

 فرماندار شهرستان اسکو از تکمیل خط انتقال فاضلاب اسکو با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رضی منش فرماندار شهرستان اسکو گفت: پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی شهر اسکو به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی شهر و با پیگیری‌های جدی و تشکیل جلسات متعدد، در دهه فجر پارسال  کلنگ زنی شد.

او افزود: اولین اولویت شروع پروژه تکمیل خط انتقال فاضلاب به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و این قسمت از پروژه در چند روز اخیر به اتمام رسیده است.

او گفت: شروع عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب دومین اولویت پروژه بود که به دلیل شیوع کرونا، شرایط اقتصادی کشور و عدم تخصیص منابع مصوب، با کندی اجرا موجه شد؛ خوشبختانه با تخصیص و ابلاغ اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریالی حداکثر تا ۱۰ روز، عملیات اجرایی از سر گرفته خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو  گفت: فاز اول این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر بوده و تلاش می‌کنیم تا تیرماه سال آینده اجرایی و همزمان با عملیات اجرایی، انشعابات به مردم واگذار شود.

او گفت: احداث تصفیه‌خانه از مهمترین بخش‌های پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی هر شهر بوده که این امر نیز با پیگیری‌های جدی فرمانداری و طبق تفاهم نامه شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و شرکت عمران سهند، با برآورد اولیه ۱۰۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار برای جمعیت پذیری ۱۰۷۸۰۹ نفر در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است.

او افزود: تصفیه خانه به طور متمرکز برای شهر‌های اسکو، خسروشاه و فاز۴ سهند با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در روز فعال خواهد بود.

رضی منش گفت: اخیرا مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال برای پروژه تصفیه خانه از طریق شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده که برابر تفاهم نامه و تزریق سهم شرکت عمران در این پروژه با جدیت تمام عملیات اجرایی این پروژه دنبال خواهد شد.

او گفت: اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب اسکو به طول شش کیلومتر در فاز اول با اعتبار تقریبی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مهمترین اقدامات شهرستان در راستای نوسازی زیرساخت‌های آبرسانی شهری بوده و فاز دوم پروژه نیز از فرودین سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

او گفت: حفر چاه ۲۵۲ متری در محله فسقندیس با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان و پیگیری تجهیز و نیرورسانی با اعتبار تقریبی ۹۰۰ میلیون تومان گامی بلند در راستای تامین آب پایدار شهری اسکو و پدافند غیرعامل بود که در طول سال ۹۹ پیگیری و به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار