نوسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان

مدیرکل شرکت اتوبوسرانی استان اصفهان از اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به سازمان حمل و نقل شهری استان اصفهان تا پایان امسال خبرداد.

عباس روحانی مدیر کل شرکت اتوبوسرانی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت: با پیگیری‌های لازم و سرمایه اندکی که در اختیار داشتیم توانستیم طی امسال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید را از شرکت‌های اتوبوس سازی استان اصفهان خریداری کردیم که از این تعداد ۸۰ دستگاه آن در عید غدیر به ناوگان حمل و نقل شهری تعلق گرفت و مابقی آن تا پایان امسال به این سازمان تحویل داده خواهد شد.

او افزود:عمر مفید اتوبوس ۱۰ ساله است که متاسفانه چیزی معادل ۵۰ تا ۹۰ درصد دستگاه اتوبوس‌های استان اصفهان فرسوده اند و به خاطر مشکلاتی نظیر کمبود قطعات شرکت‌های اتوبوس سازی و تحریم، به دنبال ترمیم و نوسازی این ناوگان هستیم که در اجرای موسوم به همین طرح مقرر شده تا ظرف ماه‌های آینده ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و پیر این شرکت در فرایند ترمیم قرار بگیرند.

مدیر کل شرکت اتوبوسرانی استان اصفهان تاکید کرد: ترمیم  اتوبوس‌های فرسوده ۵ سال به عمر آن‌ها اضافه خواهدکرد. در اجرای طرح ترمیم  این دستگاه‌ها هر اتوبوسی با ۲۸۰ میلیون اعتبارنوسازی و دوباره به چرخه بهره برداری قرار می‌گیرد.

روحانی گفت: در استان اصفهان ۲ شرکت اتوبوس سازی وجود دارد که تنها ۳۰ درصد فرایند تولید یک اتوبوس را می‌توانند انجام دهند بقیه چرخه تولید آن‌ها وابسته به بازار‌های خارجی است که به خاطر تحریم این بازار‌ها به روی کشورما بسته و این شرکت هارا با مشکل مواجه کرده است.

او اضافه کرد: اتوبوس‌های فرسوده با بیشترین صرف هزینه بالا کمترین بهره وری را به شرکت می‌دهند و همین باعث شده تا در تامین مخارج دیگر بخش‌های این حوزه از جمله حقوق کار کنان دچار مشکل شویم.

مدیر کل شرکت اتوبوس رانی استان اصفهان در باره نحوه چینش غیر استاندارد صندلی‌های داخل اتوبوس و گلایه‌های مردم از آن ادامه داد: اتوبوس‌های جدیدی که به ناوگان حمل و نقل استان اصفهان ملحق شده از کشور‌های خارجی خریداری و نحوه چینش صندلی‌های آن به این صورت است که ظرفیت نشسته آن به عقب اتوبوس که در کشور ما بخش خواهران و ظرفیت ایستاده آن در بخش اقایان است و همین دلیل یک عدالت نا میزانی را به وجود اورده که این مشکل در دست برسی است.

روحانی اضافه کرد: عدم تعلق یارانه‌های مصوب شده به شرکت‌های حمل و نقل شهری استان اصفهان از سوی دولت و افزایش نرخ تورم و گرانی باعث شده تا برای جبران کسری بودجه کارکنان این شرکت ناچار اقدام به افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های شهری کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.