پنج پد فرود بالگرد در تبریز وجود دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره  به ضرورت تدوین پیوست پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: پنج پد نشست و برخاست بالگرد در تبریز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حسین‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل گفت: زمانی که کالبد شهری ایجاد می‌شد، باید شرایط دفاعی هم در نظر گرفته می‌شد؛ البته در آن زمان اصلا پدافند غیرعامل مطرح نبود، ولی اکنون توجه به این مقوله جدی است.

او گفت: سه پد بالگرد در حوزه سازمان عمران عینالی، یک پد در پارک عباس میرزا و یک محل برای نشست و برخاست بالگرد در بیمارستان عالی‌نسب وجود دارد.

حسین‌پور افزود: شاید زیرساخت‌ها کافی نباشد، ولی آمادگی نسبی وجود دارد و در مسیر تکمیل آن‌ها پیش می‌رویم.

او گفت: البته در حال حاضر در حال احداث یک پد بالگرد در شهر جدید سهند هستیم که اقدامات مکاتبه‌ای و زیرساختی انجام گرفته و محل هم شناسایی شده است؛ وجود بالگرد در حاشیه شهر تبریز برای پوشش تبریز یک ایده‌آل برای ما می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های ممکن برای به حداقل رساندن تبعات حوادث و سوانح آموزش و فرهنگ سازی است و هر چقدر هزینه برای آن‌ها شود، قطعا در زمان بحران کمتر هزینه خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم افزایش تاب‌آوری جامعه گفت: هر پروژه عمرانی که اجرا می‌شود، قطعاً باید یک پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد که این پیوست منجر به افزایش تاب‌آوری جامعه شود.

حسین‌پور با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا فعالیت‌های زیادی از قبیل تب‌سنجی، استقرار نیرو‌ها در مبادی ورودی شهری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی انجام گرفته است، گفت: پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه امسال، آمران سلامت در شهر تبریز مستقر شده و افرادی را که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، آگاه خواهند کرد و در صورت لزوم وسایل بهداشتی توزیع خواهد شد.

او افزود: ستاد مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر وجود دارد که در راستای حفاظت از نیرو‌های انسانی و سرمایه‌های جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این نهاد تاکنون ۳۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است گفت: در ۱۰ روز آینده نیز افزون بر یک‌ میلیارد تومان بسته معیشتی در استان تهیه و توزیع خواهد شد.

حسین‌پور افزود: امسال ۱۲ نفر در سد‌های استان غرق شدند که تیم واکنش‌های سریع جمعیت هلال احمر استان در این حوادث وارد عمل شدند.

او با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در سامانه عضویت عضو داریم، گفت: ۲ هزار نفر نیز عضو آماده با درجه‌های مختلف وجود دارد، ضمن اینکه به ۶۷ عضو جمعیت در آذربایجان شرقی درجه ایثار، آخرین درجه جمعیت هلال احمر، اعطا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار