برق مصرفی کدام دسته از مشترکان هرمزگانی رایگان می‌شود؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از آغاز اجرای طرح برق امید ویژه مشترکان برق خانگی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هاجر عبدی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در طرح برق امید، مشترکان خانگی که در تعرفه تابستانه کمتر از ۴۰۰ کیلووات و در تعرفه زمستانه کمتر از ۸۰ کیلووات برق در هر دوره مصرف کنند، در رده مشترکان کم مصرف قرار می‌گیرند و از آن‌ها بابت مصرف برق هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

عبدی افزود: مشترکانی نیز که در تعرفه تابستانه کمتر از ۳ هزار کیلووات و در تعرفه زمستانه کمتر از ۲۰۰ کیلووات برق در هر دوره مصرف کنند، به عنوان مشترکان خوش مصرف (بین کم مصرف و پرمصرف) لقب می گیرند و هزینه برق آن‌ها با تخفیف محاسبه می‌شود.

او گفت: هدف از اجرای طرح برق امید اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و درنهایت کم مصرف است.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: هزینه برق مصرفی در هرمزگان شامل دو تعرفه تابستانه و زمستانه است که تعرفه تابستانه از ابتدای فروردین تا پایان آذر و تعرفه زمستانه نیز از ابتدای دی تا پایان اسفند محاسبه می‌شود.

عبدی با بیان اینکه کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن از جمله وسایل برقی پر مصرف هستند، گفت: استفاده از نور طبیعی در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی خانوار‌ها را کاهش می‌دهد.

شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اکنون ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان ۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد مشترکان خانگی هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.