معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی میراث فرهنگی قزوین:

رشته چادر شب بافی در قزوین احیا می‌شود

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی گفت: اقدام‌های حمایتی برای باززنده سازی و احیای رشته چادر شب بافی استان انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سید میثم حصاری، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از ابتدای امسال برنامه‌ریزی و اقدامات حمایتی لازم برای باززنده سازی رشته چادرشب بافی شامل برگزاری کارگاه تولید زنده چادر شب در طول هفته صنایع‌دستی و تجهیز کارگاه برای آشنایی علاقه‌مندان با روند تولید این محصول صورت گرفته است و متقاضیان به هنر چادر شب بافی می‌توانند با هماهنگی قبلی از این کارگاه واقع در عمارت تاریخی داعی بازدید کنند.

حصاری افزود:در سال‌های گذشته، رشته‌های آینه‌کاری، نقاشی لاکی، نقاشی پشت شیشه و پاپیه ماشه که هنرمندان محدودی در این رشته‌ها در حال فعالیت هستند، با تلاش کارشناسان حوزه معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان و به همت استادکاران و هنرمندان رشته‌های مذکور مورد حمایت و احیا قرار گرفتند.

چادر شب‌بافی یکی از صنایع دستی سنتی ایران است که از پارچه‌ای رنگارنگ و معمولاً با طرح چهارخانه به جنس پنبه یا ابریشم در مناطق مختلفی از ایران بافته می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار