آتش سوزی در شهرک میانرود شیراز به خاطر پیک نیک نا ایمن

ایمن نبودن پیک نیک در یک منزل مسکونی واقع در شهرک میانرود شیراز منجر به آتش سوزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد، بدنبال تماس با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهرک میانرود، آتش نشانان از ایستگاه ۱۷ به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش پس از حضور در محل، مشاهده شد یک دستگاه سیلندر گاز مایع پیک نیکی به دلیل فرسودگی و نشت گاز در حیاط منزل شعله ور شده است زیرا صاحب منزل پس از روشن کردن پیک نیک متوجه نشت گاز نشده که بعد از از شعله ور شدن پیک نیک تلاش او برای اطفا حریق بی نتیجه ماند که آتش  به سرعت گسترش یافت و انباری موجود در حیاط را در بر گرفت.

تیم عملیاتی با حضور در محل به سرعت بوسیله چند رشته آبدهی  آتش را مهار کردند و بعد از تخلیه کامل گاز سیلندر و ایمنی محل به عملیات خود پایان دادند.

در این حادثه سیلندر ۱۱ کیلویی موجود در انبار منزل نیز  دچار آتش سوزی شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان از انفجار آن جلوگیری شد که این حادثه اتش سوزی مصدومی نداشت.

نکات ایمنی در خصوص سیلندر گاز و پیک نیک شامل، قرار ندادن سیلندر گاز به حالت مایل یا افقی، و گذاشتن آن به صورت عمودی، نگذاشتن سیلندر گاز در زیر پله‌ها، نزدیک درب‌های خروجی، زیر زمین یا محل‌های عبور و مرور  و گذاشتن آن در بیرون ساختمان و استفاده نکردن از  سیلندر ریگلاتور (شیر تنظیم فشار) که روی شیر اصلی سیلندر نصب شده به عنوان دستگیره.

در هنگام تعویض سیلندر‌ها  دقت شود اتصال‌ها  محکم شوند و اگر بوی گاز استشمام شد با مقداری آب صابون محل نشت را پیدا کنید و برای بر طرف کردن نشت اقدام کنید، هرگز سیلندر گاز را نغلطانید و به عنوان زیر پایی مورد استفاده قرار ندهید، سیلندر گاز را در معرض تابش خورشید قرار ندهید و اگر در بیرون ساختمان قرار دارد سایه بان مناسبی برای آن‌ها تهیه کنید.

مراجعه به مراکز غیر مجاز شارژ و پر کردن سیلندر‌های پیک نیکی بسیار خطر ناک و فاجعه آفرین است، به هیچ عنوان از سیلندر‌های گاز و شیلنگ مربوطه برای رفع گرفتگی فاضلاب ساختمان استفاده نکنید زیرا تراکم گاز‌های حاصله، انفجار ساختمان و تخریب آن را به دنبال دارد.

قبل از روشن  کردن مطمئن شوید شعله پخش کن یا روشنایی پیک نیک روی آن محکم باشد، پس از شارژ سیلندر پیک نیک نسبت به تعویض واشر آن اقدام کنید زیرا  توری سوخته روشنایی ‌ها حاوی مواد رادیو اکتیو است و نباید بدون دستکش آن را تعویض کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.