مصرف برق رایگان در طرح برق امید / ابزار تشویقی دولت برای مصرف بهینه برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس گفت: طرح برق امید راهکار تشویقی دولت برای مصرف بهینه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس به موضوع برق امید و تشویق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو اشاره کرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از سازوکار‌های تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق امید است.

غلامرضا نصیری، بر لزوم برنامه ریزی برای گذر از اوج مصرف تابستانی و پیک بار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت: رشد بار مصرف برق در استان فارس و برخی از نقاط جنوب کشور بالاتر از متوسط کشوری است، این موضوع توجه به طرح امید و تلاش برای فرهنگ سازی بیشتر برای مدیریت مصرف و رسیدن به نقطه مصرف مطلوب برق را گوشزد می‌کند.

او در نشست هماهنگی و کارشناسی بررسی گلوگاه‌های شبکه برق فارس و بوشهر اظهار داشت: با بررسی دقیق گلوگاه‌های شبکه در تابستان سال ۹۹ باید از هم اکنون برنامه‌های لازم برای گذر از پیک بار سال آینده انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر خاطر با تقدیر از تلاش‌های کارشناسان، مهندسین و تمامی همکاران برای عبور از پیک بار تابستان ۹۹ گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی باید تلاش‌های لازم برای رفع مشکلات در این حوزه نیز انجام گیرد و با مدیریت بار و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه، کشترکان و شهروندان را به سمت و سوی صرفه جویی بیشتر در مصرف برق و فرهنگ درست مصرف کردن هدایت کرد.

نصیری به موضوع برق امید و تشویق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: این الگو در سطح کشور کلید می‌خورد و شهروندان و مشترکان زیادی در فارس و جنوب کشور در چرخه و حیطه مصرف بهینه برق قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از شهروندان و مشترکان برق در استان فار س و در جنوب کشور مشمول تعرفه برق رایگان و برق امید می‌شوند اظهار امیدواری کرد که استفاده از این الگو در عبور از نقطه اوج مصرف تابابستان ۱۴۰۰ نیز موثر باشد.

نصیری بیان کرد: طرح برق امید آبان ماه به صورت رسمی در بسیاری از مناطق آغاز می‌شود و در نخستین قبض برق الکترونیکی محاسبات طرح برق امید در آن گنجانده می‌شود، این موضوع در نخستین دوره قرائت کنتور‌ها لحاظ می‌شود و برای مشترکان ارسال می‌گردد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر بر لزوم تغییر رفتار شهروندان و مشترکان در مصرف برق برای ایجاد اطمینان بیشتر در عبور از نقطه اوج مصرف تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: برق امید می‌تواند تغییر رفتار مصرفی مشترکان ایجاد کند، قرار گرفتن مصرف کنندگان برق درطرح برق امید موضوعی است که به صورت تشویقی از سوی توانیر برنامه ریزی شده است و امید است آغاز این طرح مصرف برق در فار س و برخی از نقاط جنوبی کشور را همسان با متوسط کشوری مصرف و حتی بهینه‌تر از آن تغییر دهد.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر طرح برق امید مشمول مشترکان خانگی است، الگوی این نوع مصرف از عملکرد مشترکان و شهروندان و نوع مصرف آنان در سال‌های گذشته به دست امده است و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق درطرح برق امید برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار