بیست و سومین دوره انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور به صورت غیرحضوری و الکترونیکی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بیست و سومین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور امروز سه شنبه ۶ آبان ۹۹ به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در این استان آغاز شد.

انتخابات شورای دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در یکهزار و ۸۰۰ مدرسه استان در شبکه شاد آغاز شد و نتایج پس از شمارش آراء به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا، انتخابات شورای دانش‌آموزی در سراسر کشور در بستر شبکه شاد و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان برای انتخابات، تبلیغات نامزد‌ها و همچنین انتخابات به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این انتخابات، دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی به بالاتر شرکت خواهند داشت.

قائدامینی با اشاره به اینکه شورا‌های دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت در راستای آشنا کردن دانش‌آموزان با تربیت اجتماعی و سیاسی از پشت میز کلاس درس و همچنین افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان در سرنوشت آینده خود برگزار می‌شود، اضافه کرد: افزایش مسوولیت‌پذیری، حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری انتخابات دانش‌آموزی است.

او ادامه داد: پارسال انتخابات شورای دانش‌آموزی در بسیاری از مدارس استان به صورت الکترونیکی برگزار شد، اما امسال به صورت الکترونیکی و غیر حضوری و در مدارس عشایری به دلیل نبود زیرساخت‌ها و حضور دانش‌آموزان در کلاس درس انتخابات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

قائدامینی گفت: طرح الکترونیکی برگزار شدن انتخابات دانش‌آموزی زمینه مشارکت دانش‌آموزان در همه عرصه‌ها به خصوص گروه‌های مختلف و همچنین شرکت در انتخابات آینده را فراهم می‌کند.

او افزود: دانش‌آموزان با برگزاری انتخابات و عضو شدن در شورای دانش‌آموزی طرح سوال از مسئولان، حضور و مشارکت در برنامه‌های مختلف و بسیج و همبستگی را آموزش می‌بینند.

قائدامینی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان عضو تشکل‌های مختلف از جمله بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جوانان هلال احمر، فرزانگان و پیشگامان هستند، گفت: دانش‌آموزان با عضویت در این تشکل‌ها فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر فعالیت‌ها را فرا می‌گیرند.

او افزود: در این دوره از انتخابات ۴۰ هزار دانش‌آموز نامزد شدند و بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز به عنوان شورای دانش‌آموزی انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.