آمار نگران کننده کرونا در چهارمحال و بختیاری

آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان چهارمحال و بختیاری روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برآورد‌های انجام شده و طبق آمار روزانه از تعداد موارد بستری و فوتی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان، تعداد موارد تشخیص قطعی در تیرماه ۳۵۰ نفر، مردادماه ۴۲۹ نفر، شهریورماه ۵۷۰ نفر و مهرماه امسال‌ یک‌هزار و ۱۱۴ نفر بوده است.

او افزود: با ادامه همین روند و بدتر نشدن شرایط کنونی، این آمار در آبان ماه به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر، آذرماه به دو هزار و ۱۰۰ نفر، دی ماه به دو هزار و ۶۰۰ نفر، بهمن ماه سه هزار و ۱۱۴ نفر و اسفندماه امسال به سه هزار و ۶۰۰ نفر افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: به‌شرط دخالت نکردن در برنامه‌ریزی ها، تعداد فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری در نیمه دوم امسال به یک‌هزار و ۴۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: این در حالی است که تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا برای بستری در نیمه دوم امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رحمانی تعطیلی کامل یک ماهه کشور را راهکار مناسبی برای قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: در این صورت می‌توان شاهد فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های بهمن و اسفند و تبدیل از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.