بسته اخبار حوادث امروز ۶ آبان ماه ۹۹؛

کشف ۸ تن خرمای احتکار شده در اردبیل/ شناسایی عامل فروش پرنده شکاری در فضای مجازی

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۸ تن خرمای احتکار شده در اردبیل

فرمانده انتظامی استان از کشف ۸ تن خرمای احتکار شده در شهر اردبیل خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی گفت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی خرما در یک واحد انباری در شهر اردبیل، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های تخصصی از صحت گزارش‌های دریافتی اطمینان حاصل کردند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی و با تشکیل تیم‌های عملیاتی و همراهی کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت استان؛ ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به انبار مذکور اعزام و در بازرسی از محل ۸ تن خرما که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود؛ را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، گفت: کارشناسان ارزش کشفیات به دست آمده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سردار حسینی گفت: متهم به همراه پرونده متشکله به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

شناسایی عامل فروش پرنده شکاری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان طالع افزود: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره کل محیط‌زیست استان اردبیل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش پرندگان شکاری از گونه عقاب و دلیجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

او در ادامه اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاویر گونه‌های مختلف پرندگان شکاری اقدام به تشویش اذهان عمومی با ریختن قبح قضیه و عادی جلوه دادن ارتکاب این گونه جرائم در فضای مجازی شده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل افزود: با در نظر گرفتن اینکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداری و حمل جانوران من‌جمله پرندگان شکاری جرم است، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

قهرمان طالع گفت: افسران سایبری پس از انجام اقدامات موردنظر، متهم را دریکی از روستا‌های شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند و برای ادامه روال پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

او بیان کرد: کسانی که در فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش گونه‌های حیات‌وحش می‌کنند از سوی مراجع قضایی و حفاظت محیط زیست تحت تعقیب قرارگرفته و مجازات مقرر در قانون در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل افزود: کاربران می‌توانند جهت گزارش هرگونه صفحات مربوط به فروش گونه‌های حیات‌وحش در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار