سوار کردن مسافر بدون ماسک ممنوع

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: رانندگان تاکسی برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران، باید از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی منوچهری مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در تاکسی‌های شهر، اظهار کرد: در سومین موج شیوع ویروس کرونا، یکی از مشاغل پر خطر، شغل‌های مرتبط با حمل و نقل به ویژه تاکسی‌های شهر است، زیرا این افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۹۵ درصد رانندگان تاکسی از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و حتماً از ماسک استفاده کنند، گفت: رانندگان تاکسی برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران، باید از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

او تاکید کرد: تمامی رانندگان تاکسی موظف هستند با مراجعه به سایت سلامت نسبت به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری بهداشتی خود اقدام کنند.

منوچهری با اشاره به پروژه اصکیف یا پرداخت آنلاین کرایه تاکسی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از تماس فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی همچنین افزایش بهره‌وری و چابک سازی سازمان است.

او ادامه داد: در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ تاکسی از جمله تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس و آژانس‌ها شامل اجرای طرح اصکیف می‌شوند، اما اولویت با تاکسی‌های زرد رنگ است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار تاکسی شهر مجهز به سامانه پرداخت هوشمند کرایه از طریق QR کد شده‌اند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.