باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گزارش می دهد؛

قول مردانه ۴ دوست صمیمی چه بود؟ + فیلم

دست تقدیر زمان و محل شهادت چهار همرزم و دوست صمیمی را با هم گره زد و پیکر هر ۴ نفر آن‌ها پس از ۹ سال در عملیات تفحص شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حکایت، حکایت چهار همرزم و دوست صمیمی که آوازه رفاقتشان را همه اهالی روستای هریکنده بابل می‌دانستند و در همه مراسم‌ها با هم شرکت می‌کردند.

روزی این چهار دوست عزم جبهه کردند و دست تقدیر زمان و محل شهادتشان را با هم گره زد.

این چهار رفیق به نام‌های بهرام مهدیزاده، سید علی اصغر طاهر، قاسم یعقوبی، محمدعلی صیادی در عملیات کربلای پنج در کنار هم به شهادت رسیدند و پیکر آن‌ها ۹ سال بعد در عمیات تفحص شناسایی شد و در یک روز پیکرشان تشییع و خاکسپاری شد.


بیشتر بخوانید


انداختن یک عکس یادگاری ۴ نفره

مادر شهید سید علی اصغر طاهر یک عکس ۴ نفره را در دست دارد و می‌گوید: این چهار رفیق این عکس را با هم گرفتند و تنها خاطرات این روز‌های ما از آن‌ها فقط عکس و برخی لوازم به جا مانده از آن‌ها است.

او افزود: پسرم سید علی اصغر در زمینه مسائل مذهبی بسیار فعال بود و همیشه مطالعه می‌کرد.

مادر شهید سید علی اصغر طاهر گفت: این چهار رفیق و بچه محل در عملیات کربلای ۵ کنار هم به شهادت رسیدند و آرزوی همه آن‌ها شهادت در راه خدا بود.

قول مردانه ۴ دوست صمیمی + فیلم

پدر و مادر شهید سید علی اصغر طاهر

قول مردانه‌ای که وفا شد

مادر شهید محمدعلی صیادی که پسر دیگرش را هم تقدیم انقلاب کرده می‌گوید: هر دو پسرم در یک روز به شهادت رسیدند و آرزوی قلبی شان همین بود.

او افزود: پیش از رفتن به این چهار رفیق گفته بودیم که هوای هم را داشته باشند و آن‌ها قول دادند که با هم برگردند و به قولشان هم وفا کردند.

مادر شهید محمدعلی صیادی ادامه داد: وقتی خبر شهادت فرزندم را شنیدم ناراحت شدم، اما خدا را شکر کردم که پسرم در راه دین و اسلام به شهادت رسید و به آرزویش رسید.

مادر شهید صیادی

با فراموشی هم نمی‌توان فرزند را فراموش کرد

پدر شهید قاسم یعقوبی که به بیماری فراموشی مبتلا شده، حتی با این بیماری هم فرزندش فراموشش نشده و با دیدن عکس او آن را می‌بوسد.

پدر شهید یعقوبی

برادرش شهید قاسم یعقوبی می‌گوید: پدرم تنها چیزی که کمی به یاد دارد همین برادر شهیدم است و پس از شهادت برادرم همیشه دلتنگ او بود.

قول مردانه ۴ دوست صمیمی + فیلم

رفتن به جبهه سن و سال نمی‌شناخت

مادر شهید بهرام مهدیزاده در قید حیات نبود، همسرش می‌گوید: این چهار رفیق در همه عملیات‌ها یار و یاور یکدیگر بودند.

همسر شهید مهدیزاده

راه شهدا همچنان ادامه داد

سید حسن طاهر برادر شهید سید علی اصغر طاهر می‌گوید: همه ما در حیرت راز رفتن و برگشتن این این چهار رفیق شهید هستیم و این برای ما درس بزرگی است.

او افزود: ادامه از خودگذشتگی‌ها نتیجه خون شهدای دفاع مقدس بوده و ما در این روستا یک شهید مدافع حرم به نام سید رضا طاهر داشتیم.

برادر شهید طاهر

میرزا نژاد مسئول پایگاه بسیج روستای هریکنده بابل می‌گوید: مراجعه به وصیت نامه شهدا چراغ راهی برای ما است و می‌توانیم از آن درس‌های زیادی بگیریم.

او افزود: شهدا رفتنشان از سوی احساس وظیفه و تکلیف بود، همواره پشتیبان ولایت فقیه بودند و از فرامین رهبری اطاعت می‌کردند.

مسئول پایگاه بسیج روستای هریکنده بابل

خانه ابدی این چهار رفیق و دیگر همرزمانشان در آستان مقدس امامزاده قاسم بابل واقع شد، حتی با فراموشی هم نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد و یادشان در خاطر همه جاری است.

امامزاده قاسم بابل

امامزاده قاسم بابل

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار