تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان شرقی

جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور گفت:قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان شرقی به منظور صیانت از مردم و سرمایه‌های ملی در برابر تهدید‌های پرتوی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، عبدالله‌زاده جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور در نخستین نشست این قرارگاه با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در استان‌هایی که دارای مراکز هسته‌ای هستند گفت: با توجه به فعالیت مرکز تحقیقات هسته‌ای بناب و احتمال بروز حادثه در تاسیسات هسته‌ای منطقه، قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان شرقی هم تشکیل شد.

عبدالله‌زاده افزود: گرچه احتمال چنین حوادثی بسیار کم است، اما با توجه به پیامد‌های ناشی از آن، لزوم آمادگی بخش‌های مختلف برای کنترل و کاهش آسیب‌ها و حفاظت از مردم و سرمایه‌های کشور باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او هدف از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی را پایش تهدید‌ها و بالا بردن سطح هماهنگی و آمادگی دستگاه‌ها در مواجهه با حوادث پرتوی، ارتقای آستانه مقاومت مردمی، اجتماعی و روانی و حفاظت از مردم در برابر تهدید‌ها عنوان کرد و گفت: این قرارگاه شامل ۱۰ کارگروه تخصصی است.

عبدالله‌زاده همچنین بر ارائه آموزش‌های تخصصی، تجهیز و آماده‌سازی کارگروه‌ها و تهیه طرح پاسخ به تهدید‌های احتمالی توسط قرارگاه پدافند پرتوی استان تاکید کرد.

راستگو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: این قرارگاه به عنوان پنجمین قرارگاه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان تشکیل می‌شود.
 

راستگو افزود: با توجه به اهمیت صیانت از جان و مال مردم و سرمایه‌های کشور در برابر تهدیدها، تشکیل قرارگاه‌های پدافندی و ارتقای سطح آمادگی همه بخش‌ها در برابر تهدید‌ها و خطرات احتمالی بسیار ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار