تولید ۱۲محصول فناورانه مبارزه با کرونا در قزوین

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: ۱۲محصول فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان تولید و روانه بازار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: به تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان برای مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: روز هفتم اسفند ۸۹ محلول ضدعفونی کننده بر پایه آب از سوی یک شرکت دانش بنیان استان روانه بازار شد و همزمان ۵ شرکت دانش بنیان نیز تا ۲۷ اسفند محلول‌های ضدعفونی را وارد بازار کردند و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار لیتر در روز تولید داشتند که علاوه بر نیاز استان، نیاز استان‌های همجوار را تأمین می‌کرد.

مافی افزود: ۱۲ محصول فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا از جمله دستگاه و تونل ضدعفونی کننده انسان، پول، ازن و همچنین تب سنج از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان تولید و روانه بازار شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان با کمک دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سه ماه است که بر روی تولید داروی ضد کرونا فعالیت می‌کند و نتایج آزمایش‌های بالینی این دارو مثبت بوده است و در صورت تأیید ستاد ملی کرونا، وارد دستورالعمل های بهداشتی درمانی کرونا می‌شود.

مافی افزود:متاسفانه دستگاه‌های دولتی به دلیل وابستگی به درآمد‌های نفتی چالاکی لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را ندارند و باید از حمایت بخش خصوصی در این زمینه بهره ببریم.

او گفت: استارتاپ‌های کشور استاندارد‌های بین المللی را دارا هستند، اما به دلیل شرایط تحریمی، سرمایه گذاران خارجی علاقه‌ای به سرمایه گذاری بر روی این شرکت‌ها ندارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: پارک‌های علم و فناوری زنجیره اتصال صنعت با دانشگاه هستند و تبدیل ایده به ثروت را شتاب می‌دهند تا صاحبان ایده و فناوری، بتوانند با حمایت مالی، محصول خود را وارد بازار کنند.

مافی افزود: پارک‌های علم و فناوری متولی توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور هستند.

او اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان در سال ۸۷ ذیل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شکل گرفت و از سال ۹۰ پارک علم و فناوری مستقیم زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند و در استان قزوین نیز یک پارک فعالیت می‌کند.

مافی تصریح کرد: ۱۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند که ۱۸۰ محصول تولید و روانه بازار کردند و از بین ۷۸ واحد دانش بنیان در استان ۲۸ واحد نیز در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

او گفت: پارک علم و فناوری استان در جایگاه دوازدهم تا پانزدهم رتبه بندی کشور قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: ۱۳ درصد صنایع کوچک در استان قزوین مستقر هستند و ظرفیت خوبی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

مافی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تا پایان امسال اراضی پارک علم و فناوری استان به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود.

او افزود: محصول تولیدی واحد‌های دانش بنیان استان به کشور‌های همسایه صادر می‌شود و به عنوان نمونه، شرکت تونل ساز ماشین، یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان که در زمینه تولید تجهیزات حفر تونل فعالیت دارد، کالای تولید شده اش را به کشور‌های ترکیه و قطر صادر می‌کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان، تمام تلاش بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و بیش از ۱۰ هزار واحد فناور بر این است که اقتصاد کشور را به سمت نوآوری و فناوری ببریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.