کرونا،مصرف مرغ در مازندران را ۴۰ درصد کاهش داد

رییس اتحادیه مرغداران مازندران گفت:شیوع بیماری کرونا،مصرف مرغ در مازندران را ۴۰ درصد کاهش داد.

حسن زاده رییس اتحادیه مرغداران مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد بازار تولیدکنندگان مرغ را از بین برد و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بحث جوجه کشی برای بازار شب عید پارسال را تحت الشعاع قرار داد.

او افزود: تعطیلی هتل ها، تالار‌ها و برچیده شدن مراسم‌های عزا و عروسی، تقاضا برای گوشت مرغ را کاهش داد و موجب  شد تولیدکنندگان در سه ماهه نخست امسال با بیشترین آسیب در طی سال‌های اخیر مواجه شوند.

رییس اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به ظرفیت ۱۵ درصدی استان در صادرات گوشت مرغ، فرآورده‌های کشتار و جوجه‌های یک روزه، گفت:۱۰ درصد تولید مرغ کشور بر عهده مازندران است و از این حیث، رتبه نخست تولید گوشت مرغ را در کشور داریم.

حسن زاده افزود: دو هزار و ۴۰۰ واحد پرورش مرغ در مازندران فعال هستند که از این تعداد ۴۰۰ مرغداری غیرمجاز و مابقی دارای پروانه بهره برداری می‌باشند.

او گفت: یکصد و ۲۰ میلیون تن میانگین جوجه کشی سالانه در مرغداری‌های فعال استان است، اما میزان تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است.
 
رییس اتحادیه مرغداران افزود: قیمت تمام شده برای تولید هر مرغ بیش از ۱۴ هزار تومان است، اما تلاش می کنیم  که با کاهش هزینه‌های تولید، قیمت نهایی به صرفه‌ای را برای مصرف کنندگان ارائه دهیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار