افتتاح مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در فارس

با حضور استاندار فارس، مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور استاندار فارس، مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاح مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی با تاکید بر عملیاتی شدن فعالیت‌ها و اینکه مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه پیگیری می‌شود، گفت: با افتتاح این مرکز فعالیت ها، به صورت شبانه روزی در راستای رفع مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی و متمرکز شدن بر جهش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

حمید رضا ایزدی بیان داشت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی که به این مرکز معرفی شده اند مکلفند تا در کوتاهترین زمان ممکن، به صورت ۲۴ ساعته و به شکل برخط و آنلاین پاسخگوی سرمایه گذاران و تولید کنندگان باشند.

 ایزدی افزود: ضرورت دارد این مرکز به دور از بروکراسی‌های اداری تسهیل و تسریع کننده رفع مشکلات واحد‌های تولیدی باشد تا در حل مسائل و مشکلات به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

او اظهار داشت: این مرکز فرصت مناسبی است تا تولیدکنندگان در نقاط مختلف استان بدون حضور در سازمان صمت مشکلات خود را در هر ساعت از شبانه روز مطرح کنند تا نسبت به حل مشکلات این واحد‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند به مهم‌ترین عامل تحقق شعار سال یعنی جهش تولید تبدیل شود تصریح کرد: باید در نظر داشت که بازگشایی این مرکز به معنای حل همه مشکلات تولید در کمترین زمان ممکن نیست، بلکه استمرار اقدامات، حمایت‌ها و تلاش‌ها آن را محقق می‌کند.

ایزدی بیان کرد: نمایندگان تمام دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید از قبیل معاونت‌های مختلف سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها با هدف حل مشکلات تولید و طرح‌های سرمایه گذاری با اختیار تام حضور دارند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی با این مرکز مطرح کنند.

رئیس سازمان صمت فارس گزارش داد: لازم به ذکر است تاکنون ۳۶۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که ۵۴ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

ایزدی افزود: در شش ماه اول امسال تعداد ۲۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و مشکلات ۳۱۲ واحد تولیدی، صنعتی بررسی شده است که ۶۱ درصد مصوبات عملیاتی گردیده است این درحالی است که در شش ماه اول سال ۹۹ تعداد ۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی با حضور وزیر صمت و رئیس کارگروه ملی و مسئولان استانی در استان فارس برگزار و ضمن بحث و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

گفتنی است نمایندگان تمام دستگاه‌های متناظر در استان فارس، از ۸ صبح تا ۸ شب در مرکز مستقر و پاسخگوی مردم هستند و از ۸ شب تا ۸ صبح در روز‌های تعطیل، شیفت ویژه‌ای مسئولیت دارد به صورت تلفنی اطلاعات را از مردم بگیرد و در اولین ساعت اداری روز بعد از تعطیلی در اختیار تیم دستگاه‌ها برای پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار