آغاز دور دوم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی

دور دوم مذاکرات بیروت و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی در جنوب لبنان آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، دور دوم مذاکرات بیروت و رژیم صهیونیستی درخصوص ترسیم مرز‌های دریایی در دفتر سازمان ملل در جنوب لبنان آغاز شد. ریاست هیئت تل آویو را اودی ادیری، مدیرکل وزارت انرژی برعهده خواهد داشت و مور حالوتس، رئیس کارمندان وزارت انرژی و آویو عیاش، مشاور بین المللی وزیر، روون عازار، مشاور امنیت ملی و الون بار، معاون مدیرکل نهاد‌های بین المللی در وزارت خارجه وی را همراهی می‌کنند.

جان دروشر، سفیر آمریکا در الجزایر نیز به عنوان میانجیگر، رئیس بخش استراتژیک در ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس مرز‌های بین المللی در این دور از نشست حضور دارند.

پیشتر منابعی آمریکایی از تعویق این نشست به علت نرسیدن تجهیزات فنی خبر داده بودند، اما وزارت انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو دوم نشست دو روزه خواهد بود و هیئت‌های مذکور امروز (چهارشنبه) در مقر سازمان ملل در رأس ناقوره نشست برگزار خواهند کرد.

دور نخست مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی روز ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) زیر یک سقف در روستای «ناقوره» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما طرفین به صورت مستقیم با هم مذاکره نداشته و نماینده آمریکا و نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) مذاکرات را هدایت کردند.

منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی و بازپس‌گیری حقوق این کشور است و این به معنای حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار