معاون وزیر بهداشت از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بازدید کرد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با سفر به خراسان جنوبی از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بازدید و وضعیت درمانی در مرکز استان را بررسی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  جان بابایی امروز برای بررسی وضعیت درمانی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و ابتدا از بخش‌ های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بازدید کرد.

بیمارستان ولیعصر از ابتدای شیوع ویروس کرونا مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مرکز استان بوده است.

معاون وزیر بهداشت وضعیت بیماران بستری، فعالیت و خدمات‌ رسانی در بخش‌های مختلف این بیمارستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

او سپس از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی بیرجند و عصر امروز با سفر به شهرستان قاینات از بیمارستان شهدای قاین بازدید می‌ کند.

حضور در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا از دیگر برنامه‌ های جان بابایی در سفر به خراسان جنوبی اعلام شده است.

در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در استان مرزی خراسان جنوبی فعالیت می‌ کنند.

تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌ های استان در سال‌ های اخیر از ۹۰۰ مورد به یک هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۲ روز قبل گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی و کرونا مثبت به بیمارستان‌ ها به ویژه در شهرستان بیرجند، از اواخر هفته گذشته از ظرفیت سایر بیمارستان‌ های بیرجند از جمله بیمارستان رازی، بوعلی و از این هفته بیمارستان میلاد هم استفاده می‌ شود تا بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کنند.

او افزود: یکی از علل افزایش شمار مرگ و میر، تاخیر در مراجعه به بیمارستان‌ها است و بنابر این کسانی که علائم خفیف دارند به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته که برای مدیریت بیماران کرونا در نظر گرفته شده است، مراجعه و کسانی که علائم شدید تنفسی دارند، حتما به بیمارستان‌ ها مراجعه کنند تا تاخیر در مراجعه به بیمارستان باعث بروز مشکلات جدی نشود و بیماران به مرحله غیرقابل برگشت نرسند.


بیشتر بخوانید


خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌ های در وضعیت قرمز قرار دارد.

با تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ های ۱۰گانه که از ۲ هفته قبل به این استان بازگشت، یک هفته دیگر تا نهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا که روز پنجشنبه - اول آبان - منتشر شد، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۷ شهریور امسال نیز با سفر به نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی از بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست و ساختمان در حال احداث اورژانس این بیمارستان بازدید کرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.