رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد؛

تشدید برخورد با تخلفات ساکن و پارک مورب در معابر درونشهری ایلام

سرهنگ کوهزادی از تشدید برخورد با تخلفات ساکن و پارک‌های مورب در معابر درونشهری ایلام خبرداد.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: پارک خیابانی وسایل نقلیه در حاشیه معابرکه معمولا باعث بی نظمی و آشفتگی ترافیکی شده در اکثر شهر‌ها پدیده‌ای رایج و کم و بیش عادی قلمداد می‌شود.

او افزود: استفاده وسایل نقلیه از سطح خیابان‌ها به عنوان پارکینگ هنگامی مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند که تعداد وسایل نقلیه درشهر نسبت به ظرفیت خیابان‌ها کم باشد، اما با توجه به آهنگ رشد وسایل نقلیه خیابان‌ها به علت نداشتن ظرفیت، جوابگوی این حجم از ترافیک و توقف به ویژه درساعات پیک ترافیک و اوج بار نیستند.

کوهزادی ادامه داد: به همین دلیل انتخاب سطح خیابان بعنوان پارکینگ از نامناسب‌ترین روش‌های حل مسئله پارکینگ است، زیرا غالبا بخش مفید و قابل تردد خیابان به پارک وسایل نقلیه اختصاص می‌یابد و همین مسئله باعث کاهش ظرفیت خیابان، ممانعت ازسبقت، افزایش تصادف و ایجادخطر برای عابران پیاده و کندی ترافیک می‌شود.

او اظهار کرد: از نظر رانندگان وسایل نقلیه شخصی، بهترین محل پارکینگ، جلو محل کار آن‌ها و حداکثر در چند متری آن است، اما تامین این خواسته به دلیل کمبود فضای کافی در هسته اصلی شهر غالبا دشوار و غیر ممکن است.

این مقام مسول تاکید کرد: طرز پارک کردن وسایل نقلیه در حاشیه خیابان نیز نکته مهمی است که رانندگان می‌بایستی در هنگام توقف به آن توجه کنند و رانندگان حسب مورد، وسیله نقلیه خود را موازی جدول کناری خیابان یا به حالت زاویه دار پارک می‌کنند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: هرکدام از این ۲ روش مزایا و معایبی دارد: در پارک موازی طولی از جدول یا کناره خیابان که برای توقف وسیله نقلیه لازم است، به حداکثر خود می‌رسد درصورتیکه اگر وسیله نقلیه با حالت عمودی یا با زوایه پارک شود این طول اشغال شده کمترخواهد بود و برای اکثر رانندگان پارک به حالت عمودی یا زاویه دار مناسبتر است، زیرا ورود و خروج از پارک در این حالت راحت‌تر از حالت موازی است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام همچنین اضافه کرد: از معایب دیگر پارک زاویه دار یا همان پارک عمودی و مورب خطرناک بودن در موقع خارج شدن و قطع ترافیک عبوری است به علاوه در مواقعی که ارتفاع جدول کم است امکان اشغال قسمتی از پیاده رو توسط وسیله نقلیه وجود دارد، زیرا وسایل نقلیه می‌توانند تا حدی چرخ‌های جلو خود را در پیاده رو جلو بیایند و سدی برای عابران پیاده به وجود بیاورند.

سرهنگ کوهزادی درپایان یادآور شد : به همین دلیل براساس مقررات پلیس راهور ضمن ممانعت از توقف زاویه داروسایل نقلیه در حاشیه معابر اصلی هسته مرکزی شهر با آندسته از خودرو‌های که بصورت زوایه دار یا در محل ممنوع پارک کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.