دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند همسریابی

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند همسریابی در کردستان خبر داد.

سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با مراجعه فردی که با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی کلاه‌برداری از حسابش به مبلغ نهصد میلیون ریال شده بود، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ دانش پور افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در اینستاگرام صفحه‌ای به نام همسریابی آنلاین مشاهده کرده است و پس از برقراری ارتباط به مدیر صفحه مبلغ نهصد میلیون ریال جهت شروع دوستی با یک خانم که مدیر صفحه آن را معرفی کرده بود واریز کرده است، اما پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبود.

او در ادامه گفت: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول بابیان اینکه شیوه و شگرد‌های متفاوتی توسط کلاه‌برداران برای اخاذی در فضای سایبری وجود دارد، به کاربران هشدار داد ضمن رعایت ملاحظات امنیتی، اخلاقی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی‌جا و پرداخت وجه به افراد غیر جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان از عموم مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.