ماجرای قطع درختان جنگلی اسالم چه بود؟

رئیس اداره منابع طبیعی تالش ماجرای قطع درختان جاده اسالم را توضیح داد.

جابر حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، با بیان اینکه قطع درختان جاده اسالم با هدف قاچاق چوب درست نیست و صحت ندارد،افزود: به منظور جلوگیری از خطر تصادف و  جلوگیری از قاچاق چوب ، تعدادی از درختان حاشیه و حریم جاده توریستی و پرتردد اسالم جمع آوری شده است.

او افزود:  این درختان که ریشه ها آنها سست شده بود ریشه کن شده اند و در حال حاضر کنار جاده جمع آوری شده است تا پس از اتمام کار با مجوز رسمی به فروش رسد و هزینه آن به نفع خزانه دولت واریز شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تالش به حمل خودروهای سنگین با چوب در این محور اشاره کرد و گفت: این خودروهای سنگین حامل چوب که بارشان چوب درختان بید، صنوبر و گونه های میوه است از استان  اردبیل به کارخانه های تبدیلی گیلان می آیند.

حسینی با اشاره به اینکه هیچ مجوزی برای قطع درختان جنگلی مگر برای اجرای طرح های توسعه و ملی صادر نمی شود، افزود: برخورد با پدیده قاچاق چوب ، اساس و هدف منابع طبیعی است.

او با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی ، یک وظیفه ملی است، تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده قاچاق چوب ، موضوع را بلافاصله به اداره منابع طبیعی اطلاع دهند و برخورد قاطع و بدون اغماض در انتظار عاملان قاچاق چوب است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.