اعمال دورکاری ۵۰ درصدی در ادارات کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، از آغاز اعمال دورکاری ۵۰ درصدی در ادارات کردستان، از امروز به مدت ۲ هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا (مورخ ۹۹/۸/۵) مقرر گردید، ۵۰ درصد از کارکنان شاغل ادارات دولتی استان به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند، اما این موضوع مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته را شامل نمی‌شود و سایر مراکز بهداشتی براساس نظر مرکز بهداشت شهرستان باید عمل کنند.

او همچنین کاهش تعداد جلسات در ادارت بە جز موارد ضروری وتعیین سقف زمانی یک ساعت برای جلسات با کمترین تعداد را نیز یادآوری کرد وگفت: تعطیلی سرویس ایاب و ذهاب ادارات به مدت دو هفته در سطح استان اجرایی خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی در دو شهرستان بانه و بیجار، این دو شهرستان به مدت یک هفته بطور کامل تعطیل هستند و تنها دستگاه‌های خدمات رسان مؤظف به ارائه خدمت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه هدف اصلی از تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان کاهش تردد‌های درون و برون شهری است، گفت: لازم است سازمان‌ها و ادارات با اتخاذ روش‌های از قبیل نوبت بندی به صورت روزانه (حضور یک روز در میان کارکنان) به نحوی برنامه ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و تردد‌های غیر ضروری به حداقل ممکن برسد و همچنین در ارائه خدمت به شهروندان خللی ایجاد نشود.

او دور کاری و انجام وظیفه در منزل با استفاده از زیرساخت‌های موجود توسط کارکنان را امری لازم دانست و اظهار داشت: در صورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان به صورت دور کاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت بندی روزانه از حضور در محل کار معاف هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.