‌ساماندهی حاشیه‌نشینان ‌سیستان و بلوچستان در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی جزو مهمترین برنامه‌های استان است که در سه شهر چابهار، زاهدان و زابل با جدیت در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین گلنگ‌زنی طرح ساماندهی منطقه حاشیه‌نشین «چادران» شهرستان کنارک با اشاره به جدیت دولت برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی جزو مهمترین برنامه‌های استان است که در سه شهر چابهار، زاهدان و زابل با جدیت در حال اجرا است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حاشیه‌نشینی در شهرهای استان، مجموعاً 37.4 درصد مساحت این شهرها را شامل می‌شود که با توجه به رویکرد دولت جهت بهسازی و ساماندهی حاشیه شهرها از سال 1392 تاکنون با صرف 252 میلیارد تومان ساماندهی و بهسازی و احداث تاسیسات روبنایی در این مناطق انجام گرفته است.

او افزود: با مصوبه هیات دولت 500 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی برای احداث 10 هزار واحد مسکونی و تامین 200 میلیارد تومان مبلغ نقدی بلاعوض جهت خرید مصالح ساختمانی متناسب با پیشرفت کار و 300 میلیارد تومان جهت هزینه احداث تاسیسات زیربنایی و روبنایی تامین شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به واگذاری اسناد اراضی یک هزار و هفت هکتار در حوزه چابهار اشاره کرد و گفت: در محله چادران شهر کنارک، قطعات مورد نیاز برای تامین مسکن 208 خانوار و زیرساخت‌های آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل و عملیات ساماندهی آن آغاز شده است.

او ادامه داد: عملیات ساماندهی معابر حاشیه شهر و آسفالت معابر فوق در شهر زابل در سطح 16 هکتار شروع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل حاشیه‌نشینی شهر زاهدان، گفت: برای ساماندهی این موضوع 93 هکتار زمین ‌واگذار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار