راه‌های مقابله با باج افزارها/ راه حل‌هایی ساده که فکرش را هم نمی‌کنید

رئیس پلیس فتای البرز راهکارهایی را برای مقابله با باج افزارها معرفی کرد.

راه‌های مقابله با باج افزارها/ راه حل‌هایی ساده که فکرش را هم نمی‌کنیدسرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با اشاره به استفاده کلاهبرداران سایبری از باج افزارها گفت: چند راه برای مقابله با این باج افزارها وجود دارد که اولین آن تهیه دوره ای نسخه پشتیبانی از اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه یا رایانه است.

او افزود: اقدام دوم استفاده از آنتی ویروس اصلی، به روز و دارای جواز معتبر است.

رئیس پلیس فتای البرز به روزرسانی دائمی سیستم عامل و تمامی نرم‌افزارهای موجود در تلفن همراه را مرحله سوم مبارزه با باج افزارها دانست و گفت: باز نکردن فایل‌های دریافتی از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و... که شناختی از ارسال کننده آن نداریم گام نهایی در این مبارزه است.

باج افزار‌ها از طریق مختلف مانند کرم‌ها منتشر می‌شوند و پس از نصب و اجرا شروع به اعمالی مانند رمزگذاری هارددیسک می‌کنند. باج افزار‌های پیشرفته‌تر با استفاده از کلید عمومی فایل‌ها را رمز نگاری می‌کنند و کلید خصوصی لازم برای بیرون آوردن فایل‌ها از حالت رمز شده، تنها در دستان طراح باج افزار است. کاربر برای بازکردن فایل هایش مجبور به پرداخت وجه به حساب طراح باج افزار می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.