رئیس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر استان کرمانشاه،گفت : گیشه فروش بلیط یکپارچه با تقسیم عادلانه مسافر در بین شرکت‌ها به کمک رانندگان و تعاونی‌های بخش مسافر در این اوضاع و احوال کرونایی آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مختار داوودی رئیس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت : با کمک‌های کرمی مدیرکل محترم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه و فعال سازی گیشه متمرکز فروش بلیط توانسته ایم مسافران را در بین شرکت‌های مسافری تقسیم و از ضرر و زیان تعاونی‌های بخش مسافر تا حدودی جلوگیری کنیم.

او گفت : جهت پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت رانندگان، کارکنان پایانه و مسافران، پایگاه سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه راه‌اندازی شده است که در این پایگاه، خدماتی از جمله: ضدعفونی کامل ناوگان و ارایه تجهیزات بهداشتی به رانندگان انجام و کیسه زباله با کد اختصاصی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که بعد از سرویس، باید زباله‌های بجا مانده را در آن کیسه و در مخازنی که جانمایی شده، جهت امحاء دپو کنند.

داوودی افزود: با راه اندازی پایگاه سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه، ضمن این‌که محوطه پایانه هرشب توسط یک دستگاه کامیون آتش نشانی گندزدایی شده و در دفاتر شرکت‌ها، غرفه‌ها و مجتمع‌های تعمیرگاهی هم توسط پایگاه سلامت حمل و نقل روزی دو بار عملیات ضدعفونی انجام می‌شود.

او افزود: اگر ناوگانی در سطح شهر و یا پایانه، زباله رها نماید، با توجه به امکان بالای سرایت ویروس کرونا، دیگر از پایانه کرمانشاه حق انجام سرویس ندارد و محرومیت برای آن درنظر گرفته می‌شود.

رئیس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر استان ادامه داد: نبود خوابگاه و استراحت گاه و مشکلاتی که در خروجی پایانه‌ها برای رانندگان بوجود آمده امکان استراحت را از آنان سلب کرده و آرامش رانندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

او افزود:️خوشبختانه این مشکل در استان کرمانشاه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیگیری‌های مستمر کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان حل شده و استان کرمانشاه از اولین استان‌هایی است که دارای خوابگاه و استراحت گاه ویژه رانندگان با نام کاپیتان سرا می‌باشد.

داوودی گفت: در این خوابگاه، کلیه امکانات برای رانندگان ازجمله: محل مناسب برای خواب، حمام، آشپزخانه و لابی جهت استراحت و آرامش رانندگان جاده‌ای تجهیز شده است و همچنین در این استراحت گاه کلیه خدمات بدون دریافت هزینه است.

مختار داوودی عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری گفت: از مدتی پیش کانون رانندگان کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور، طرح رتبه‌بندی رانندگان اتوبوس را در دستور کار قرار داد که باید گفت یک تحول عظیم در بخش رانندگان اتوبوس محسوب می‌شود.

او افزود: در این طرح، واژه راننده به کاپیتان تغییر می‌کند، کاپیتان در لغت به معنی راهبر وسیله نقلیه عمومی، کشتی، هواپیما و گاه یک گروه و یا تیم ورزشی اطلاق می‌شود.

داوودی ادامه داد:️ اما در بحث ساماندهی و رتبه‌بندی ما فقط به یک واژه بسنده نکردیم، بلکه بسیاری از حقوق از دست رفته و کاستی‌های این شغل با این طرح تکمیل شده است.

داوودی گفت: این طرح کارشناسی شده، حاصل دیدگاه‌های کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره حمل و نقل مسافر، اداره ایمنی و ترافیک، معاونت حمل و نقل عمومی پلیس راه کشور و مرکز صدور دفترچه پلیس راه کشور است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.