تعامل دستگاه‌های فرهنگی سبب هم افزایی در حوزه فرهنگ می‌شود

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان گفت: تعامل دستگاه‌های فرهنگی موجب هم افزایی در حوزه فرهنگ و تقویت مبانی دینی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان ضمن محکومیت شدید اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه در توهین آشکار به نبی مکرم اسلام (ص) گفت: افراطیون پست‌طبع و درون‌مایه‌ای که از روی جهل به ساحت قدسی رحمة للعالمین، حضرت محمد مصطفی (ص) به بهانه واهی آزادی بیان بی‌شرمانه توهین می‌کنند، بدانند که این کار جز اتحاد مسلمانان جهان پیامدی ندارد.

او با اشاره به جایگاه رفیع سنت حسنه وقف، گفت: رسول خدا (ص) علاوه بر این که خود در امر وقف پیش‌قدم بودند، دیگر مسلمانان را نیز به این امر خیر تشویق می‌کردند و در حدیثی گهربار فرموده اند که هر گاه انسان بمیرد رشته عمل او در دنیا قطع می‌شود؛ مگر از سه چیز: صدقه جاریه (وقف) یا عملی که از آن سود برده شود و یا فرزند صالحی که برای او دعا کند.

لطیفی با بیان اینکه صدا و سیما مصمم به افزایش تعاملات و همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است، افزود: مهمترین کاری که رسانه می‌تواند در این زمینه انجام دهد کمک به گسترش فرهنگ قرآنی، وقف و خیرات باهدف توجه بیشتر نسل جوان به این امور مهم است.

او ادامه داد: رسانه به کمک کارشناسان سازمان اوقاف می‌تواند با تولید محتوا‌های پرمضمون، کوتاه و اثر گذار زمینه های لازم را برای تقویت باور‌های مذهبی فراهم کند.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان گفت: برنامه‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شوند باید برنامه‌هایی خلاقانه باشند تا مردم را به این امور خیر ترغیب کرده و سبب رفع شبهات مطرح شده در فضای مجازی که از جمله آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است شود.

رئیس رسانه استانی با اشاره به ظرفیت خوب فرهنگی و هنری استان زنجان افزود: وجود صحن مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) در بخش مرکزی شهر زنجان می‌تواند با بهینه سازی و آراستگی  محل برگزاری مراسمات مختلف و استودیویی وزین و زیبا برای تولیدات فاخر به منظور پخش از شبکه‌های مختلف شود.

حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه همکاری صدا و سیمای استان زنجان با نهاد‌های فرهنگی کم نظیر است، گفت: هم افزایی و تلاش صدا و سیمای مرکز زنجان در خصوص تبلیغ و ترویج امور مذهبی و فرهنگی جای تقدیر فراوان دارد و الگوی مناسبی برای همکاری سایر نهادهاست.

او با تقدیر از برنامه‌های خوب و اثر گذار صدا و سیمای مرکز زنجان در ایام مختلف بویژه هفته وقف با تاکید بر اهمیت و ظرفیت رسانه ملی گفت: مبلغین و کارشناسان مذهبی آماده همکاری به منظور برنامه سازی برابر چهارچوب‌های رسانه هستند.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: ظرفیت‌های موجود در حوزه اوقاف باید در خدمت آموزش و تبلیغ مبانی دینی باشد و بهترین مسیر برای تحقق این هدف بهره مندی از رسانه گسترده و پرمخاطبی مانند صدا و سیما می باشد که با وجود تعدد رسانه‌های رقیب و فضای مجازی، همچنان مورد اعتماد بخش بزرگی از جامعه می‌باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.