خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی مگس میوه به باغ‌های مازندران + فیلم

مگس میوه مدیترانه‌ای از آغاز برداشت مرکبات تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان به باغداران مازندرانی خسارت وارد کرده است.

عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه رزمایش استانی پدافند غیرعامل کنترل و مقابله با مگس میوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای از آغاز برداشت مرکبات تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان به باغداران مازندرانی خسارت وارد کرده است، گفت: این آفت از سال ۱۳۸۵ وارد مازندران شد و از آن سال به بعد بیشتر باغ‌های استان را فرا گرفت و با مدیریت آن توانستیم خسارت اقتصادی آفت را کم کنیم.

او افزود: نصب تله‌های ردیابی جلب کننده، جمع آوری میوه‌های ریخته شده پای درخت و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری، طعمه پاشی با سم پاش و مبارزه شیمیایی با استفاده از حشره کش‌های مجاز از راه‌های مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

زاغی گفت: این آفت به میوه‌های نارس کاری ندارد و میوه‌های رسیده مقصد آن است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باغداران با نصب حدود ۸۰ عدد تله در یک هکتار می‌توانند خسارت این آفت را تا حدودی کم کنند.

زاغی افزود: نصب تله پارسال در ۵ هزار هکتار از باغ‌های مازندران انجام شد و امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تله نصب شده است.

او گفت: این آفت به دلیل تعدد میزبان و ظرفیت خسارت زایی بالا در صورت عدم مدیریت مطلوب می‌تواند تا بیشتر محصول را از بین ببرد و خسارت جبران ناپذیری را وارد کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای به میوه‌های مختلفی مانند انجیر، گلابی، سیاه ریشه، هلو، شلیل، خرمالو و آلو، نارنگی ژاپنی، نارنگی محلی، پرتقال و تامسون خسارت وارد می‌کند.
 
انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار