اتمام فاز دوم حفاظت و مرمت کاروانسرای تاریخی «ایری»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام فاز دوم حفاظت و مرمت کاروانسرای تاریخی «ایری» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت:کاروانسرای تاریخی روستای «ایری» از جمله بنا‌های مهم و با اهمیت استان به شمار می‌آید و بخش نخست آن‌که متعلق به دوره تیموری است، بهسازی شده و بخش عمده آن‌که متعلق به دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده و مرمت و حفاظت آن طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

او با اشاره به اتمام فاز دوم حفاظت و مرمت این کاروانسرای تاریخی، به شرح اقدامات انجام‌شده در این فاز از عملیات مرمتی و حفاظتی پرداخت و افزود:در این مرحله از عملیات اقداماتی نظیر مرمت و بازسازی دهانه سوم شرقی، شیب بندی و ایزوگام پشت‌بام، کف سازی، بندکشی دیوار‌های داخلی و بیرونی، اندود طاق‌های داخلی و اجرای لوله تأسیسات الکتریکی انجام شده است.

او اظهار داشت: با آغاز فاز سوم عملیات حفاظت و مرمت کاروانسرای ایری طی چند ماه آینده، یک گام تا تکمیل عملیات مرمتی نزدیک خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی به‌صورت فعال در حال پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث فرهنگی استان هستند، گفت: این اداره کل طی سال جاری با نظارت مستمر بر پروژه‌های مرمتی در نظر دارد تا بخش عمده‌ای از عملیات تخصصی و فنی ابنیه تاریخی انجام و برای بهره‌برداری در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری آماده سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار