۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که ۹ پروژه به طول ۶۶۰ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور روز پنجشنبه در بازدیدی که به همراه وزیر راه و شهرسازی از طرح های عمرانی بزرگراهی و آزاد راهی استان قزوین داشت،اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم و این در حالی است که نیاز ما ۱۰ هزار کیلومتر است.

خادمی با اشاره به ساخت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور،افزود: ساخت این میزان آزادراه نسبت به آزادراه‌های موجود در کشور قابل توجه است، اما نسبت به نیاز موجود کشور نیازمند توجه ویژه تری است.

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور تصریح کرد: برای اولویت بندی در بخش آزادراهی، پروژه‌هایی که درصد فیزیکی بالایی داشته و در شبکه جاده‌ای و حمل و نقلی کشور تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد در اولویت ساخت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین پروژه آزادراهی که در سال ۹۹ به طول ۶۳ کیلومتر طی چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد کنارگذر شرقی اصفهان است که بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب قرار دارد و آزادراه تهران- اصفهان را به استان فارس متصل می‌کند.

خادمی با بیان اینکه آزادراه بعدی نیز کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران است که بخشی از آن به طول ۱۵ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد،اضافه کرد: این آزادراه از آبیک آغاز و تا چرمشهر ادامه دارد و طول آن ۱۶۰ کیلومتر است که با رمپ و روبل پل‌های احداث در آن به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد


این مسئول تاکید کرد: ۱۳ تقاطع غیر همسطح بر روی آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی موجود احداث شده و پروژه قابل توجه و اساسی در کشور است که ترافیک جنوب استان‌های البرز و تهران را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ارزش ریالی امروز این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های آزاد راهی و خطوط ریلی هزینه شده که ۳۰ درصد پروژه توسط دولت و ۷۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد

خادمی با اشاره به خطوط ریلی کشور نیز افزود: در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در دست احداث داریم که امسال ۴۷۰ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او خاطر نشان کرد: خط ریلی بستان آباد به تبریز و نیز خط آهن رشت به بنادر کاسپین و انزلی از اولویت‌های این شرکت قرار دارد.

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به احداث مسیر ریلی استان فارس به یزد و اقلید،یادآور شد: این پروژه ۲۷۱ کیلومتر مسیر ریلی دارد و در دست احداث می‌باشد.

انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.