تمدید مهلت دفترچه‌های بیمه تا فروردین ماه سال آینده

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا، دفترچه بیمه شدگانی که اعتبار آن‌ها در بازه زمانی مهرماه تا پایان سال جاری می‌باشد به صورت سیستمی تا پایان فروردین ماه تمدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل بیمه سلامت لرستان روز جمعه اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی با استمرار شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان در تمامی صندوق‌های بیمه‌ای سازمان (به جز صندوق ایرانیان) پوشش بیمه شدگانی که تاریخ پایان اعتبار دفترچه آن‌ها در بازه زمانی ابتدای مهرماه تا پایان سال جاری می‌باشد، تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

او بیان کرد: در صندوق بیمه ایرانیان نیز صرفاً جهت بیماران خاص رویه فوق در سامانه پیاده سازی شده و دفترچه این افراد نیزبه صورت سیستمی تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان مبتلایان به کرونا در صورت مراجعه به مراکز دولتی توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

بیرانوند بیان کرد: همچنین دارو‌های مطابق بر پروتکل‌های درمانی کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت هستند و افراد تحت پوشش می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

او اظهار داشت: هزینه استفاده یک شبانه روز هر تخت مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) ۹۵۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد این رقم را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: برخی دارو‌ها که میزان تاثیرگذاری و اثربخشی آن‌ها در درمان کرونا تایید نهایی نشده اکنون در تعهد بیمه نیستند، اما ممکن است پزشک بر اساس تجربه و درخواست بیمار آن را تجویز کند که دریافت این دارو‌ها به نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار