مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با اشاره به ضرورت دستیابی به استاندارد‌های جهانی در حوزه فضای سبز از رفع مشکل دسترسی به بوستان ولایت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم، مرتضی رحمان نیا،مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با اشاره به ضرورت دستیابی به استاندارد‌های جهانی در حوزه فضای سبز، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مدیران استانی در حوزه فضای سبز مدیریت منابع آبی است  که با اجرای ۶۰ درصدی طرح جامع آبیاری قم ،قدم بزرگی در مدیریت منابع آبی برداشته‌شده است.

او افزود: خوشبختانه استفاده از گونه‌های گیاهی کم آب‌بر و تصفیه فاضلاب برای تأمین آب در سازمان پارک‌ها و فضای سبز موردتوجه قرارگرفته و استانداری آمادگی همکاری برای تأمین پساب فضای سبز را دارد.

رحمان نیا به جایگاه بوستان ولایت در فضای سبز شهر قم پرداخت و عنوان کرد: بوستان جنگلی به مساحت ۲۰۰ هکتار که ۳۰ هکتار از آن تبدیل به بوستان شهری خواهد شد، یکی از اتفاقات خوب شهری در حوزه فضای سبز است که باید احیا و فضای سازی آن سرعت بیشتری پیدا کند.

او تلاش ۲۰ ساله شهرداری قم را در توسعه بوستان ولایت قم موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: این بوستان موقعیت مطلوبی در دل کویر دارد و شهرداری قم سالانه هزینه‌های سنگینی را برای توسعه این بوستان انجام داده حتی در بخشی از بوستان بیش از ۳۰ هکتار از گونه‌های مثمر کاشته شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم از رفع مشکل دسترسی به این بوستان خبر داد و گفت: به‌زودی مسیری موازی اتوبان و در حاشیه بوستان احداث می شود تا نمایشگاه بین‌المللی فرش و نمایشگاه بین‌المللی ادامه خواهد داشت که مشکلات دسترسی به این بوستان را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار