پیشرفت ۹۶ درصدی احداث تصفیه خانه شرق صدرا

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: تصفیه خانه شرق صدرا با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در بازدید از تصفیه خانه مرکزی فاضلاب در حال ساخت شرق صدرا،  به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی این تصفیه خانه با توجه به اقدامات در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم شرایط سخت تحریم و کمبود منابع مالی شرکت آبفا تمام توان خود را برای بهره برداری هر چه سریع‌تر تصفیه خانه بکار خواهد بست و وعده‌ای که داده ایم را جهت به بهره برداری رساندن این تصفیه خانه بزودی محقق خواهیم کرد.

او ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت شرکت عمران، هدف از این بازدید را مشاهده روند پیشرفت و ارزیابی وضعیت اجرای پروژه برشمرد و افزود: تمام تاسیسات مکانیکی پروژه انجام شده و بسیاری از تجهیزات آماده است که نصب آن‌ها و آسفالت محوطه تا دو هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

یدالله رحمانی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی قابل توجه تصفیه خانه مرکزی شهر صدرا، افزود: در چند سال اخیر پروژه‌های قابل توجه و استراتژیکی با همکاری شرکت عمران و مجموعه آبفا احداث و یا به بهره برداری رسیده که این نشانه تعامل این دو مجموعه در شهر جدید صدرا است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به درخواست شرکت آبفا برای مساعدت در تامین مالی بخش‌های باقیمانده تصفیه خانه شرق، علاوه بر مبالغ قبلی دستور تخصیص ۳۰ میلیارد ریال دیگر از محل بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ و از محل درآمد‌های شرکت عمران صدرا به این پروژه را دادند و مقرر شد پس از تصویب در هیات مدیره شرکت عمران صدرا ظرف یک ماه آینده این اعتبار به صورت نقدی به حساب شرکت آبفا واریز شود.

او افزود: به این ترتیب مجموع کل کمک‌های مالی شرکت عمران به تصفیه خانه شرق، امسال به عدد ۱۵۰ میلیارد ریال خواهد رسید که بیانگر اهمیت و اولویت این پروژه برای شهر صدرا خواهد بود.

خلیل حاجی پور مدیر عامل شرکت عمران صدرا نیز گفت: نگاه ما در مجموعه عمران صدرا همکاری با همه دستگاه‌های اجرایی برای ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های شهری صدرا است. 

او افزود: با اقدامات در حال انجام و در دست برنامه ریزی ظرف دو سال آینده صدرا به یکی از بهترین شهر‌ها به لحاظ زیرساخت در حوزه آب و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد چرا که هم از منابع پایدار آب برخوردار است و هم در بخش شبکه و تصفیه خانه فاضلاب تامین خواهد بود. 

حاجی‌پور تصریح کرد: بحث تصفیه خانه فاضلاب از مهمترین دغدغه مردم صدرا در سال‌های گذشته بوده است که با اقدامات صورت گرفته با همت شرکت آبفای شیراز در مسیر بهره برداری قرار دارد و به زودی این مهم محقق خواهد شد.

در این بازدید در خصوص نحوه همکاری در خصوص شروع مدول اول تصفیه خانه غرب صدرا به صورت مشارکت ۵۰-۵۰ شرکت عمران و شرکت آبفا تفاهم لازم صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.