ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران سیاره‌ای قابل سکونت به بزرگی زمین را کشف کرد که در حال چرخش دور یک ستاره کوتوله است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی‌آرتی، بر اساس خبر منتشر شده در مجله Scitech Daily، ماهواره تس که در سال ۲۰۱۸ ماموریت خود را آغاز کرده، ۱۷ سیاره کوچک را در اطراف یک ستاره کوتوله کوچکتر و خنک‌تر از خورشید کشف کرد.

ستاره شناسان اعلام کردند که یکی از این سیارات به نام TOI-۷۰۰d به اندازه زمین بوده و در منطقه قابل سکونت ستاره واقع شده است.

دانشمندان داده‌های TOI-۷۰۰d را با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا تأیید کردند و از محیط بالقوه این سیاره برای کمک به مشاهدات آینده الگو گرفتند.

در منظومه شمسی ما عطارد حدود هر ۸۸ روز یکبار به دور خورشید می‌چرخد و به قدری به خورشید نزدیک است که دمای آن می‌تواند به بیش از ۴۰۰ درجه سانتیگراد برسد.

اگرچه TOI-۷۰۰d در مقایسه با مسافت عطارد به خورشید در فاصله نزدیکتری به ستاره کوتوله قرار دارد، اما به دلیل موقعیتش در مدار، در منطقه قابل سکونت قرار دارد.