ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران سیاره‌ای قابل سکونت به بزرگی زمین را کشف کرد که در حال چرخش دور یک ستاره کوتوله است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی‌آرتی، بر اساس خبر منتشر شده در مجله Scitech Daily، ماهواره تس که در سال ۲۰۱۸ ماموریت خود را آغاز کرده، ۱۷ سیاره کوچک را در اطراف یک ستاره کوتوله کوچکتر و خنک‌تر از خورشید کشف کرد.

ستاره شناسان اعلام کردند که یکی از این سیارات به نام TOI-۷۰۰d به اندازه زمین بوده و در منطقه قابل سکونت ستاره واقع شده است.

دانشمندان داده‌های TOI-۷۰۰d را با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا تأیید کردند و از محیط بالقوه این سیاره برای کمک به مشاهدات آینده الگو گرفتند.

در منظومه شمسی ما عطارد حدود هر ۸۸ روز یکبار به دور خورشید می‌چرخد و به قدری به خورشید نزدیک است که دمای آن می‌تواند به بیش از ۴۰۰ درجه سانتیگراد برسد.

اگرچه TOI-۷۰۰d در مقایسه با مسافت عطارد به خورشید در فاصله نزدیکتری به ستاره کوتوله قرار دارد، اما به دلیل موقعیتش در مدار، در منطقه قابل سکونت قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


چنین تخمین زده می‌شود که این سیاره که در فاصله ۱۰۲ سال نوری از زمین قرار دارد، احتمالا دارای ساختار صخره‌ای است.

دانشمندان برای تحقیق درباره آب مایع سطحی و ابر‌های حامل آب در اتمسفر با اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر فعالیت‌های اقلیمی گسترده‌تری انجام خواهند داد.

منبع: تی‌آرتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اونجا روغن نیمه جامد 4.5 کیلویی و 5 کیلویی پیدا میشه، بریم اونجا زندگی کنیم، تو ایران با 30 استان روغن نیمه جامد پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۹:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
هرچی باشه از ایران بهتره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ببین کارمون به کجا رسیده که باید بریم دور یه ستاره کوتوله بگردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواهشاً ببینین اونجا اب هست بریم اونجا دیگه رو زمین امنیت جایی نیست واسه زندگی آب باشه تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این سیاره از نظر قیمت اجناس هم مورد بررسی قرار گرفته؟ چون یکی از چیزهایی که فعلا زندگی روی سیاره زمین را سخت و طاقت فرسا کرده ، همین گرانیست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
دنیا رو میخوان نابود کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
راحت میشیم از این زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اونجا خونه متری چنده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اگر اونجا هم بشه یه جایی مثل کره زمین و قابل سکونت باشه آب و غذا داشته باشه باید هرچه آدم خوب و مهربون ببرید اونجا و زندگی جدید وطبیعی رو شروع کنن آدم بدها هم این کره زمین و این گرونی وو آلودگی وو پستی وو بدی به مونه براشون تنها مجازات آدم های بد همینه بهشت آدمهای خوب هم اونجاست!
منم اگر آدم بدی باشم همینجا میمونم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بریم اونجا سونامی و قحطی و دیگر مسائل جو زمین و بد کرده تازه اون صخره ها محکمند گسل هم ندارند فکر ساختن یه فضا نورد بیفتم
آخرین اخبار