فوت یک نفر از هر ۶ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از هر ۶ نفر ورودی به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری یک نفر و از هر دو نفر ورودی به ICU یک نفر فوت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در دنیا شیوع بیماری کرونا به رشد بسیار بالایی رسیده است تا جایی که تاکنون یک میلیون و ۱۴۶ هزار مرگ ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه بیماری کرونا یک پدیده سلامت محور نیست بلکه همه شئونات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... در جهان را تحت تاثیر قرار داده است افزود: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از نیم میلیون مبتلا و بیش از ۳۲ هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کشور به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه بعد از موج اول بیماری برای بازگشایی‌ها بسیار عجولانه تصمیم‌گیری شد اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری جزو اولین استان‌هایی بود که اعلام شد چرخش خانوادگی ویروس در آن آغاز شده است و این شاید به دلیل افراط و تفریط در برگزاری مراسم شادی و عزاداری در استان باشد.

او ادامه داد: از هر شش نفر ورودی به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری یک نفر و از هر دو نفر ورودی به ICU یک نفر فوت می‌کند، آمار چهارمحال و بختیاری برای حدود ۲۱ هفته زیر میانگین کشوری بود، اما کار به جایی رسید که در هفته سوم مهرماه به لحاظ نرخ فوتی در ردیف سوم کشور قرار گرفت.

شیرانی گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نمونه‌گیری در چهارمحال و بختیاری انجام گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.