برگزاری مرحله استانی بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس در کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری مرحله استانی بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بخش‌های محتوایی کنگره شعر دفاع مقدس را شامل نقش دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن با چهل‌سالگی دفاع مقدس)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (لبنان، بوسنی، یمن، سوریه و...)، دفاع مقدس و جنگ نرم، مدافعان سلامت و دفاع مقدس و حوزه‌هایی از قبیل شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و... عنوان کرد.

او با اشاره به راهیابی برگزیدگان مرحله استانی به بیست ودومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، گفت : این کنگره یکی از مهمترین و ارزشمندترین برنامه‌ها در حوزه ادبیات دفاع مقدس است که با حضور شاعران مطرح کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌ها و معیار‌های امروزی شعر دفاع مقدس و مقاومت با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین راهکار‌های ترویج و گسترش شعر دفاع مقدس، هویت‌بخشی به فعالیت شعرای استان‌ها و مناطق کشور، شناسایی و پرورش استعداد شاعران جوان و فعال‌سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت در سراسر کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

باباخانی با بیان اینکه هنرمندان وظیفه دارند ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده ثبت کنند، افزود: اقدامات فرهنگی و هنری از جمله شعر و داستان بهترین ابزار برای مانایی، معرفی و انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است و برگزاری کنگره‌ها زمینه ساز ترغیب هنرمندان به ورود در حوزه‌های دفاع مقدسی است.

او گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تاپایان آذر ماه به آدرس کرمانشاه، خیابان موید، جنب پارک شیرین، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه و یا به آدرس پست الکترونیکی tahahe ۸۵۸@gmail.com ارسال کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.